Στην οθόνη της τηλεόρασης οι φιγούρες των παικτών εναλλάσσονται με τα πλάνα της κάμερας από την εξέδρα. Στο τραπεζάκι μπροστά από τον καναπέ, ανοικτά δύο κουτιά με πίτσα και μπόλικες μπίρες.... Λίγο πιο δίπλα, ανακατεμένα, κουπόνια του Στοιχήματος. Οι φίλαθλοι οπαδοί παρακολουθούν τον αγώνα φορώντας φανέλες και καπέλα της εθνικής ομάδας που υποστηρίζουν, κραδαίνοντας και τα αντίστοιχου χρώματος κασκόλ. Στο αντικρινό ράφι της βιβλιοθήκης, δεσπόζουν βιβλία που αναφέρονται στη φωτεινή αλλά και στη σκοτεινή πλευρά του ποδοσφαίρου. Αυτή θα μπορούσε να είναι η εικόνα ενός μέσου σαλονιού τις ημέρες του Μουντιάλ, με αγορές ειδικά για την περίσταση και την καλύτερη παρακολούθηση των αγώνων, τουλάχιστον κατά τα ελληνικά πρότυπα. Ενας ολόκληρος οικονομικός κύκλος ξεκινά ήδη πριν από το πρώτο σφύριγμα και τη σέντρα των αγώνων. Συνολικά για όλα αυτά τα προϊόντα και τα αγαθά που η παραπάνω σκηνή περιελάμβανε, ο έλληνας οπαδός και φίλος του ποδοσφαίρου θα ξοδέψει πάνω από 1 δισ. ευρώ.
Στο Στοίχημα και τηρουμένων των αναλογιών με τις πιο πρόσφατες μεγάλες διεθνείς διοργανώσεις, του Μουντιάλ του 2006 και του Εuro του 2008, αναμένεται να τοποθετηθούν περίπου 400 εκατ. ευρώ, στο έτοιμο φαγητό τουλάχιστον 200-250 εκατ. ευρώ, στην αγορά αθλητικών ειδών, με άμεση ή έμμεση αναφορά στο Μουντιάλ, στις ποδοσφαιρικές ομάδες που συμμετέχουν και στους παίκτες ακόμη 20-30 εκατ. ευρώ. Παράλληλα τονώνεται και η κυκλοφορία στα καταστήματα και στο Διαδίκτυο, προϊόντων, δώρων ή βιβλίων που αναφέρονται είτε αποκλειστικά είτε σε μεγάλο βαθμό στη «στρογγυλή θεά», ενώ τουλάχιστον 300-350 εκατ. ευρώ αναμένεται να διοχετευθούν στην αγορά νέων τηλεοράσεων και στην εγκατάσταση ηχοσυστημάτων, κυρίως από ιδιοκτήτες μεγάλων καφέ και σημείων συνάντησης σε κεντρικές ή πολυσύχναστες συνοικίες και δρόμους.
Η δυσμενής μάλιστα κατάσταση που επικρατεί στα πορτοφόλια έχει ωθήσει όλες τις εταιρείες οι οποίες έμμεσα ή άμεσα εμπλέκονται στη «βιομηχανία» αυτή με το έντονο αθλητικό χρώμα να προχωρούν σε σημαντικές προσφορές. Ετσι, για παράδειγμα, στον χώρο των ηλεκτρικών ειδών προβάλλονται εκπτώσεις, μειώσεις τιμών, απορροφήσεις κόστους μεταφοράς ή φόρων, προσφορές για την αγορά ή τοποθέτηση δύο ή περισσότερων συσκευών τηλεόρασης πολλών ιντσών. Ταχυφαγεία, μεγάλες αλυσίδες έτοιμου φαγητού, κυρίως πιτσαρίες, ακόμη και συνοικιακά σουβλατζίδικα προσφέρουν δωρεάν φαγητό ή ποτά ανάλογα με το κόστος της παραγγελίας, προσφορές στη δεύτερη ή τρίτη παραγγελία μέσα στην ίδια εβδομάδα ή εντός δεκαημέρου, μειώσεις ακόμη και 40%-50% στις τιμές των δημοφιλέστερων ειδών τους, προνομιακές τιμές για αυτοπρόσωπη παραλαβή της παραγγελίας από τα καταστήματα κ.ά.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=336337&dt=09/06/2010
Share on Facebook