Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Δικαιώματα για τους επιβάτες «θαλασσίων μεταφορών» θεσμοθετεί η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου


ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΚΑΘΗΣΤΕΡΗΣΗΣ

Δικαιώματα για τους επιβάτες «θαλάσσιων μεταφορών» ενέκρινε η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως και μεγαλύτερες διευκολύνσεις για τους ανάπηρους ή τους έχοντες μειωμένη κινητικότητα. Με βάση τους νέους κανόνες που θα ισχύσουν από το 2012, προβλέπεται...




...η αποζημίωση των επιβατών σε περίπτωση καθυστέρησης καθώς και η δωρεάν εξυπηρέτηση στα άτομα με αναπηρία.

Σε ό,τι αφορά στις καθυστερήσεις ή ακυρώσεις των ακτοπλοϊκών δρομολογίων ο νέος κανονισμός προβλέπει :

Στη περίπτωση καθυστέρησης άνω των 90 λεπτών και εφόσον δεν προκλήθηκε «εξαιτίας καιρικών συνθηκών ή αιτίων πέρα από τον έλεγχο της εταιρείας», οι επιβάτες θα έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν άλλα δρομολόγια ή να αποζημιωθούν.

Επίσης θα έχουν δικαίωμα αποζημίωσης της τάξεως 25% του εισιτηρίου, ανάλογα με τη διάρκεια του ταξιδιού και το ύψος της καθυστέρησης :

- Για καθυστερήσεις από 1, 2, έως και 3 ώρες για ταξίδια διάρκειας 4, 8 και 24 ωρών αντιστοίχως.

- Για τα ταξίδια διάρκειας 24 ωρών η καθυστέρηση θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 6 ώρες.

- Η αποζημίωση μπορεί να φθάσει το 50% της αξίας του εισιτηρίου εφόσον η καθυστέρηση υπερβεί το διπλάσιο των παραπάνω χρονικών ορίων.

Για τους επιβάτες με κινητικά προβλήματα καλούνται οι μεταφορείς να παρέχουν δωρεάν βοήθεια με την προϋπόθεση ότι θα έχουν ενημερωθεί κατά την κράτηση του εισιτηρίου 48 ώρες νωρίτερα.



Share on Facebook