"Κανένα από τα «φουσκωμένα» οδοιπορικά για το 2009 δεν έχει πληρωθεί ακόμα στους μηχανικούς της Νομαρχίας Ιωαννίνων, καθώς η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου του νομού περιμένει μια απάντηση από το υπουργείο Οικονομίας για το τι πρέπει να κάνει.Οι καθ’ υπέρβαση του ανώτατου ορίου ημέρες εκτός έδρας (το ανώτατο όριο είναι 120 ημέρες) στους μηχανικούς των τεσσάρων νομαρχιών της Ηπείρου δόθηκαν από το 2006 παράνομα από τον πρώην γενικό γραμματέα Περιφέρειας Δημήτρη Πανοζάχο. Ο ίδιος βέβαια προσπάθησε με ανακοίνωσή του...
την περασμένη Παρασκευή να δικαιολογήσει τη μη συμμόρφωσή του με τη νομοθεσία, επικαλούμενος, μεταξύ άλλων, το επιχείρημα του τύπου «το έκαναν και οι άλλοι».«Μέχρι το 2004, που ανέλαβα καθήκοντα στην Περιφέρεια Ηπείρου, οι ημέρες εκτός έδρας ήταν πολύ περισσότερες (έφθαναν μέχρι και τις 180 ημέρες συνολικά) και έγινε μία συστηματική προσπάθεια, σταδιακά να περιοριστούν» ανέφερε. Τις περιόρισε δηλαδή… στις 175 ημέρες, και μόνο το 2009 στις 135. Μέχρι στιγμής, δεν έχει βρεθεί απόφαση άλλων περιφερειαρχών για αυξημένα οδοιπορικά. Όπως και να’ χει, όμως, οι αποφάσεις του κ. Πανοζάχου αποκτούν σημαντική βαρύτητα, καθώς πάρθηκαν σε μια περίοδο που τα οδοιπορικά των μηχανικών του Δημοσίου πήγαν εφτά φορές πάνω. Δεν μιλάμε πια για 1700 ευρώ τον χρόνο, αλλά για 12.250 ευρώ τουλάχιστον για τον κάθε υπάλληλο. Η «επένδυση» στα οδοιπορικά των μηχανικών στις νομαρχίες είναι πια ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
Μεγάλη αύξηση
Μέχρι το 2007, τα αυθημερόν οδοιπορικά κόστιζαν μόλις 9,78 ευρώ –ένα πραγματικά πολύ χαμηλό ποσό. Τον Σεπτέμβριο του 2007, το ποσό ανέβηκε στα 70 ευρώ! Η αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης για μηχανικούς και υπομηχανικούς σε κάθε υπηρεσία του Δημοσίου (όχι όμως για εργοδηγούς, αλλά ούτε και για άλλες κατηγορίες, όπως για γεωπόνους!) έγινε με νόμο του πρώην υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (ΠΕΧΩΔΕ) Γιώργου Σουφλιά, δημιουργώντας στην ουσία ένα νέο ταμείο δίπλα από το μισθολόγιο και αποφεύγοντας το μείζον πρόβλημα των δημοσίων υπαλλήλων –την ανυπαρξία ενός ενιαίου μισθολογίου με αξιοπρεπείς αποδοχές.Τα πιο ακριβά οδοιπορικά έφεραν και περισσότερους ελέγχους από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Έτσι τον Δεκέμβριο του 2008 η Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου Ιωαννίνων κατέθεσε ερώτημα στο υπουργείο για τις καθ’ υπέρβαση του ανώτατου ορίου ημέρες εκτός έδρας που αφορούσε συγκεκριμένο υπάλληλο-μηχανικό. Η απάντηση του υφυπουργού Φίλιππου Σαχινίδη τον Ιανουάριο του 2010 ήταν σαφής (μια απάντηση που ήρθε αρκετά αργά και που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου για τα «φουσκωμένα» οδοιπορικά των μηχανικών): «Επιτρέπεται υπέρβαση του ανώτατου ορίου των ημερών εκτός έδρας μόνο για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (θεομηνίες, πυρκαγιές, επιδημίες)…». Υπήρχαν έκτακτες ανάγκες στην περίπτωση των μηχανικών και των τεσσάρων Νομαρχιών της Ηπείρου; Κι αν υπήρχαν γι’ αυτούς, γιατί δεν υπήρχαν για άλλους μηχανικούς, όπως για αυτούς της Περιφέρειας; Για ποιο λόγο η διάκριση; Για τον κ. Πανοζάχο, πάντως, «έκτακτη ανάγκη» αποτελούν τα έργα που εκτελούνταν από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Ηπείρου. Κατά πόσο το υπουργείο Οικονομίας θα δεχτεί αυτό το επιχείρημα, είναι κάτι που μένει να αποδειχθεί το προσεχές διάστημα, όταν και θα έρθει η οριστική απάντηση για το αν θα πληρωθούν ή όχι τα «φουσκωμένα» οδοιπορικά του 2009. Ο κ. Σαχινίδης έδωσε πάντως μια πρώτη γεύση.
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ"
Share on Facebook