Κυριακή 28 Μαρτίου 2010

"Ένας λόφος για εργολάβους;"


"Στις 23 Μαρτίου,Το έργο αυτό έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας, λόγω του ότι ο νέος δρόμος σχεδιάζεται να γίνει στην ουσία μέσα στο εθνικό πάρκο Αμβρακικού, το οποίο επιπλέον προστατεύεται και από τη συνθήκη Ramsar. Η τοπική «Πρωτοβουλία για την Προστασία της Φύσης και των Δημόσιων Χώρων» έχει θέσει και ζήτημα σκοπιμότητας του...

δρόμου αυτού, δεδομένου ότι η Λιμίνη συνδέεται ήδη με το εθνικό και περιφερειακό οδικό δίκτυο. Το θέμα ανέλαβε να πάει στην Ευρωβουλή ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος, ο οποίος κατέθεσε σχετική ερώτηση στις 19 Μαρτίου. Με την ερώτησή του, ο κ. Τρεμόπουλος ζητά από τον αρμόδιο επίτροπο να εξετάσει τη σκοπιμότητα του έργου και τη συμβατότητα του σχεδιασμού με το καθεστώς προστασίας της περιοχής και του τοπίου, ενόψει και της ευρωπαϊκής συγχρηματοδότησης.Η διάνοιξη του δρόμου, όπως αναφέρει ο κ. Τρεμόπουλος, αποτελεί πιθανότατα το πρώτο βήμα για την κλασσική «αξιοποίηση» του λόφου της Περάνθης. Επικαλείται δε δηλώσεις του δημάρχου Αρταίων περί δημιουργίας ξενώνα όπως και καταγγελίες τοπικών πρωτοβουλιών για σχεδιασμό τριών ξενοδοχείων, αλλά και εκτεταμένους αποχαρακτηρισμούς δασικών εκτάσεων. «Το περιαστικό περιβάλλον είναι πολύτιμος φυσικός πόρος και όχι οικόπεδο για εργολαβική αξιοποίηση. Οι πιέσεις στα δάση και οι αποχαρακτηρισμοί πρέπει επιτέλους να σταματήσουν» δήλωσε ο ευρωβουλευτής.Toπικές πρωτοβουλίες προβληματίζονται ιδιαίτερα για τον νέο αυτόν δρόμο, μήκους 6,4 χλμ., δεδομένου ότι η απόσταση που χωρίζει αυτή τη στιγμή τη Λιμίνη από την Άρτα είναι 5,8 χλμ. εθνικής οδού, και δεν έχουν καμία αμφιβολία ότι ανοίγει ο δρόμος σε εργολαβικά συμφέροντα με τη συναίνεση του δήμου Αρταίων. Σημειωτέον ότι το Δασαρχείο Άρτας απαγόρεψε πλήρως το κυνήγι στον λόφο Περάνθης, εκτιμώντας τη τεράστια περιβαλλοντική αξία που έχει.Eπρόκειτο να γίνει ο διαγωνισμός για την ανάδειξη εργολάβου που θα αναλάμβανε την κατασκευή δρόμου από την Άρτα στη Λιμίνη μέσω του λόφου Περάνθης, που καταλήγει στον Αμβρακικό κόλπο. Ο διαγωνισμός του έργου, που χρηματοδοτείται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς με 4 εκατομμύρια ευρώ, δεν έγινε λόγω στάσης εργασίας των μηχανικών του Δημοσίου.

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ"

Share on Facebook