"Ο Οίκος Δημοπρασιών Sotheby'Αs θα προσφέρει σε δημοπρασία Φωτογραφίες από την Συλλογή της Polaroid στις 21 και 22 Ιουνίου στη Νέα Υόρκη.
Η συλλογή περισσοτέρων από 1.000 έργων παρέχει μια ευκαιρία κατανόησης της επίδρασης της επαναστατικής τεχνολογίας της Polaroid η οποία σχεδόν εκμηδένισε την απόσταση μεταξύ έμπνευσης και πραγμάτωσης στην ιστορία...
της φωτογραφίας. Η συλλογή ξεκίνησε από τον Edwin Land, εφευρέτη και ιδρυτή της Polaroid, και είναι απέραντη σε εύρος και φιλοδοξία.
Τα έργα πολλών κορυφαίων φωτογράφων του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα θα προσφερθούν, όπως των Peter Beard, Chuck Close, William Wegman, David Levinthal, Robert Frank, David Hockney, Robert Mapplethorpe και, ίσως του πιο σημαντικού, Ansel Adams, ο οποίος εκπροσωπείται από πάνω από 400 φωτογραφίες.
Η συλλογή έχει εκτιμηθεί στα $7,2 11,1 εκατ.
Η ιστορία έμπνευσης της Polaroid από τον Land έγινε μέρος του θρύλου της φωτογραφίας. Καθώς βρισκότανε σε διακοπές στην Santa Fe, το 1943, ο Land τράβηξε μια φωτογραφία τη νεαρή κόρη του Jennifer, η οποία ρώτησε τον πατέρα της γιατί δεν μπορούσε να δει
αμέσως την φωτογραφία. Για τον ευφυή Edwin Land, αυτό δεν αποτέλεσε απλά μια απορία ενός παιδιού αλλά μια πρόκληση στην οποία έπρεπε να ανταποκριθεί. Ο Land χρειάστηκε μόνο ένα απόγευμα για να τελειοποιήσει την ιδέα της άμεσης φωτογραφίας και η πρώτη Land κάμερα και φιλμ παρουσιάστηκαν το 1948 σε ένα πολυκατάστημα της Βοστώνης και ξεπουλήθηκαν μέσα σε λίγες ώρες.
Ο Edwin Herbert Land γεννήθηκε το 1909 στο Connecticut της Αμερικής. Ύστερα από ένα χρόνο στο Harvard, μετακόμισε στην Νέα Υόρκη όπου δουλεύοντας αυτόνομα και χωρίς υποστήριξη, τελειοποίησε ένα light-polarizing υλικό. Το 1932, ένωσε τις δυνάμεις του με τον πρώην καθηγητή του Φυσικής στο Harvard, George Wheelwright III, και δημιούργησαν την εταιρεία Land-Wheelwright Laboratories, η οποία εμπορευόταν τη νέα τεχνολογία του Land με εφαρμογές διαφόρων ειδών, όπως γυαλιά ηλίου, φίλτρα καμερών και οπτικά όργανα. Το 1937, η επιχείρηση μετονομάστηκε σε Polaroid Corporation ενώ στις αρχές του 1940 ο Land με την εταιρεία του συνέχισαν υποστηρίζοντας τη στρατιωτική κοινότητα με διάφορες άκρως απόρρητες εφευρέσεις, όπως τα γυαλιά νυχτερινής όρασης και εξελιγμένα πυρομαχικά.
Η πιο διάσημη εφεύρεση του Land πάντως, ήταν η φωτογραφία στιγμιαίας εμφάνισης μια επαναστατική διαδικασία η οποία, για πρώτη φορά, έδωσε την ευκαιρία τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους να βλέπουν τις φωτογραφίες τους αμέσως μετά τη λήψη τους. Η περίπλοκη μέθοδος εμφάνισης μιας συμβατικής φωτογραφικής εκτύπωσης -που συνεπαγόταν ώρες στο σκοτεινό δωμάτιο, ανάμεσα σε χημικά υλικά και ακριβής χρόνους- κατέστη περιττή μετά από την εφεύρεση του Land η οποία, θεωρήθηκε ένα θαύμα της σύγχρονης τεχνολογίας.
Από την εμφάνισή της, η φωτογραφία Polaroid είχε τεράστια απήχηση στον κόσμο, και δεν έμεινε μόνο στα χέρια ερασιτεχνών. Πράγματι, οι φωτογραφικές μηχανές και τα φιλμ της Polaroid, σαγήνευσαν ολόκληρες γενιές επαγγελματιών φωτογράφων και καλλιτεχνών, εφόρων μουσείων, και συλλεκτών. Η ευρύτατα διαδεδομένη δημιουργική χρήση της εφεύρεσης του Land, ενέπνευσε τον ίδιο και την Polaroid να συγκεντρώσουν μια συλλογή των έργων που δημιουργήθηκαν με υλικά Polaroid.
Αρχικά, οι φωτογραφίες ήταν συγκεντρωμένες σε ανεπίσημη βάση όμως, στην πορεία των επόμενων χρόνων συγκεντρώθηκαν με έναν πιο συστηματικό τρόπο και η συλλογή επισήμως ανακηρύχθηκε, τη δεκαετία του 1960, ως η παγκοσμίου φήμης Συλλογή Φωτογραφίας της Polaroid.
Η παρουσία του Ansel Adams στην ιστορία της Polaroid είναι καταλυτική. Η συλλογή όχι μόνο περιλαμβάνει πάνω από 400 φωτογραφίες του Adams, τραβηγμένες με Polaroid και μη, αλλά υπήρχαν και λίγες πλευρές της νέας τεχνολογίας Polaroid που άφησε ανεπηρέαστες ο Adams. Ο φωτογράφος γνώρισε τον Land το 1948 και η ανάμιξή του με την Polaroid στις δεκαετίες που ακολούθησαν, είναι ανυπολόγιστη. Ο Adams ενθάρρυνε τον Land να καινοτομήσει και να ξεπεράσει τα όρια αυτών που μπορούσαν να επιτευχθούν με την φωτογραφική μηχανή στιγμιαίας λήψης αφού και οι δύο άνδρες πίστευαν πως η τεχνολογία της Polaroid μπορούσε να δημιουργήσει έργα αισθητικής αξίας αλλά και τεχνικής επευφημίας.
Τα έργα του Ansel Adams στην Συλλογή της Polaroid, μπορούν να διαχωριστούν σε δύο βασικές ομάδες. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από κλασσικές φωτογραφίες του Adams, οι οποίες τραβήχτηκαν πριν την εφεύρεση της πρώτης κάμερας Polaroid, με ανάμεσά τους να βρίσκονται μεγάλες τοιχογραφίες οι οποίες, είναι τοποθετημένες στα γραφεία της εταιρείας. Στη δεύτερη ομάδα ανήκουν οι φωτογραφίες που τράβηξε ο Adams χρησιμοποιώντας φωτογραφική μηχανή ή φιλμ Polaroid, συμπεριλαμβανομένων δεκάδων «διαμαντιών» - φωτογραφιών Polaroid 4 επί 5, οι οποίες αναδεικνύουν την επινοητικότητά του στις μικρές κλίμακες.
Σε πολλούς ακόμη φωτογράφους δόθηκαν φωτογραφικές μηχανές και φιλμ προς πειραματισμούς, οι οποίοι επέστρεψαν στην Polaroid με προτάσεις και αποτελέσματα. Αρκετά νωρίς συνειδητοποιήθηκε πως αυτές οι πρώιμες φωτογραφίες από τους πρώτους επαγγελματίες φωτογράφους αποτέλεσαν ένα σημαντικό αρχείο της ανάπτυξης του μέσου και οδήγησε στο Πρόγραμμα Υποστήριξης Καλλιτεχνών της Polaroid, στο οποίο φωτογραφικές μηχανές και φιλμ ανταλλάσσονταν με τις φωτογραφίες που τραβούσανε.
Το 1956 με στόχο να δοθεί πλαίσιο στη νέα φωτογραφία της Polaroid, ο Land ανέθεσε στον Ansel Adams τη δημιουργία μιας συλλογής άλλων σημαντικών φωτογραφιών της εποχής αλλά τραβηγμένες με πιο συμβατικούς τρόπους. Οπλισμένος με ένα μικρό ποσό o Adams, πλησίασε φίλους του φωτογράφους όπως οι Dorothea Lange, Imogen Cunningham, Edward Weston, Harry Callahan, και Margaret Bourke White, από τους οποίους απέκτησε ένα μικρό σύνολο κλασσικών φωτογραφιών, το οποίο έγινε γνωστό ως «Η Συλλογή της Βιβλιοθήκης».
ant1.gr"
Share on Facebook