Πώς ενώ ετοίμαζε βαλίτσες για το Έρεβαν, κάτι άλλαξε στην ζωή της
Σαν όνειρο έµοιαζε η εµπλοκή της Εµυ Ζαριάν στη συµµετοχή της ΕΡΤ στο διαγωνισµό, υπογράφοντας τη χορογραφία και τη σκηνοθετική επιµέλεια του Γιώργου Αλκαίου και του γκρουπ «Friends». Πριν από 13 χρόνια ετοίµαζε τις βαλίτσες της για να επιστρέψει στην γεννέτειρά της, το Ερεβάν της Αρµενίας. Μια οντισιόν τότε..
τα ανέτρεψε όλα. Εµεινε. Δεν έφυγε. Και από το Όσλο πια, µίλησε για τη συµµετοχή της στη Γιουροβίζιον.
Πώς φανταστήκατε τη χορογραφία και την παρουσίαση του τραγουδιού;
Εµπνεύστηκα από το ίδιο το κοµµάτι. Το άκουσµα του «Οpa» συνδυάζει πολλά στοιχεία, λίγο από όλα. Εχει ακούσµατα από Ελλάδα, Βαλκάνια µε δόσεις από δυτικούς ρυθµούς. Έπρεπε να φτιάξω µια χορογραφία που να µην είναι κόντρα στον στίχο, τη µουσική και τα όργανα. Η χορογραφία έπρεπε να είναι ισορροπηµένη, όπως ακριβώς ισορροπεί το τραγούδι µεταξύ ελληνικού παραδοσιακού και δυτικού µοντέρνου, µε άρωµα Ανατολής.
Γέννηµα θρέµµα Ελλήνων της οµογένειας η Εµυ Ζαριάν ασχολήθηκε από µικρή µε τον κλασικό χορό και εντάχθηκε στη σχολή µπαλέτου του Εθνικού Θεάτρου της Αρµενίας, από όπου και αποφοίτησε. Στα 20 της ήρθε να δοκιµάσει την τύχη της στην Ελλάδα. Μια οντισιόν του Δηµήτρη Παπάζογλου την κράτησε και τα τελευταία δέκα χρόνια εργάζεται µε τον Φωκά Ευαγγελινό.
Πόσο εύκολο ήταν;
Καθόλου εύκολο. Μου πήρε κάπου δέκα ηµέρες για να βρώ την κατάλληλη σκηνοθεσία και χορογραφία.
Ποιο ήταν το άγχος σας;
Να τονίσει ο σκηνοθέτης της διοργάνωσης αυτά που θέλαµε να περάσουµε στον κόσµο. Να παρουσιαστούν τα τεχνικά µέρη, όπως το τρικ µε τα τύµπανα και να περάσει από τη σκηνή στην αρένα η ενέργεια του Γιώργου και των παιδιών. Δεν έµεινα ευχαριστηµένη από τον σκηνοθέτη. Δεν ήµασταν όµως οι µόνοι που είχαµε παράπονα. Προβλήµατα αντιµετώπισαν κι άλλες αντιπροσωπείες.
Επαιξαν ρόλο οι προηγούµενες παρουσιάσεις- υπερπαραγωγές για τη φετινή λιτή εκπροσώπηση;
Φέτος δεν είχαµε µεγάλες οικονοµικές δυνατότητες.
Σκέφτηκα να αξιοποιήσω τα νταούλια στο χορευτικό για να δείξω στοιχεία της παράδοσής µας. Η λιτή παρουσίαση ήταν και συνειδητή επιλογή. Θέλαµε να αποφύγουµε τις υπερβολές των προηγούµενων χρόνων. Δεν ήθελα να δώσω διαστάσεις πανηγυριού, όπως συνέβη στο παρελθόν.
http://digital.tanea.gr/Default.aspx
Share on Facebook