Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

"Προσλήφθηκαν 210 χωρις καμια ανακοίνωση"


"Καλοκαίρι 2009. Και ενώ οι περισσότεροι βρίσκονται σε διακοπές σε μια ελληνική δημόσια εταιρεία γίνεται για άλλη μια φορά, μία παγκόσμια πρωτοτυπία. Προσλαμβάνονται 210 άτομα, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ανακοίνωση ή πρόσκληση ενδιαφέροντος στον Τύπο ή στο διαδίκτυο...


Η εταιρεία αυτή είναι η Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας και οι εργαζόμενοι είναι ορισμένοι από τους συμβασιούχους που χθες και σήμερα κρατούν το Μετρό κλειστό, δημιουργώντας κυκλοφοριακό αλαλούμ στους δρόμους της Αθήνας.



Πρόκειται για την πρώτη πράξη ενός θεάτρου του παραλόγου, με την δεύτερη να έπεται. Οι εργαζόμενοι στο Μετρό σχεδιάζουν να κλιμακώσουν περαιτέρω τις κινητοποιήσεις τους, τουλάχιστον μέχρι την επόμενη Τρίτη, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τους συναδέλφους τους, των οποίων τις συμβάσεις αποφάσισε να μην ανανεώσει η διοίκηση της ΑΜΕΛ.



Με άλλα λόγια, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στο Μετρό φέρεται να ζητούν το... «αυτονόητο»: Να παραμείνουν στη θέση τους οι περισσότεροι από 280 συμβασιούχοι που προσελήφθησαν στο Μετρό εν μία νυκτί και στερούνται ακόμη και βιογραφικών ή κατάρτισης. Οι Έλληνες φορολογούμενοι να εξακολουθούν να πληρώνουν τις αστρονομικές ζημιές της ΑΜΕΛ, οι οποίες έφτασαν το 2009 στα 19,8 εκατ. ευρώ.





Συμπεριλαμβανομένων των 210 που προσελήφθησαν από τις 10 Αυγούστου έως τις τέσσερις Οκτωβρίου 2009, εννέα μήνες πριν από τις εκλογές πραγματοποιήθηκε στον οργανισμό το 50% των συνολικών προσλήψεων από το 2004.



Ποιοι είναι οι συμβασιούχοι που απαιτούν την επαναπρόσληψη τους;



Όπως αποκαλύπτει το πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης:



- Σε βιογραφικό αναγράφεται χειρόγραφα τηλέφωνο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιων Έργων.



- Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ, με εμπειρία αποκλειστικά σε αθλητικά κέντρα και ινστιτούτα αισθητικής προσλαμβάνεται ως υπάλληλος προμηθειών. Στο βιογραφικό της φέρει χειρόγραφη σημείωση «την είδε ο Πρόεδρος».



- Προσλαμβάνονται άτομα τα βιογραφικά των οποίων έχουν αποσταλεί από αριθμό τηλεομοιοτυπίας που ανήκει στο τέως ΥΠΕΧΩΔΕ.



- Άτομα χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία προσελήφθησαν ως οδηγοί συρμών.



- Υποψήφιος με εργασιακή εμπειρία σε τοποθέτηση τεντών, συσκευασία CD προσελήφθη ως υπεύθυνος σταθμών.



- Γυναίκα με εμπειρία 13 ετών ως dealer σε καζίνο προσελήφθη ως οδηγός συρμών.



- Προσληφθέντες έδωσαν συνέντευξη μία εβδομάδα μετά την πρόσληψή τους.



- Φοιτήτρια ΑΕΙ, χωρίς καμία εργασιακή εμπειρία προσλαμβάνεται ως υπεύθυνη σταθμού.



- Κάτοικοι επαρχίας, χωρίς καμία επαγγελματική εμπειρία και με αρνητικές αξιολογήσεις προσελήφθησαν ως υπεύθυνοι σταθμού.



- Με περιστασιακή εργασία ως σερβιτόρα προσλαμβάνεται ως πωλήτρια εισητηρίων.



- Πρώην οδηγός υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ προσλαμβάνεται στο Μετρό.



- Εικοσαετής απόφοιτος γυμνασίου, μολονότι αξιολογείται αρνητικά ως τεχνικός από τα αρμόδια στελέχη της ΑΜΕΛ προσλαμβάνεται ως εκπαιδευόμενος τεχνίτης.



- Απόφοιτος γυμνασίου, αξιολογείται αρνητικά («δεν προτείνεται για καμία θέση»). και προσλαμβάνεται ως υπάλληλος αποθήκης.



- Υποψήφιος παρότι αξιολογείται αρνητικά ως τεχνικός από τριμελή επιτροπή της ΑΜΕΛ με την ένδειξη «Δεν κάνει». προσλαμβάνεται ως εκπαιδευόμενος τεχνίτης συντήρησης



Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απασχολούμενοι στις διευθύνσεις δημοσίων σχέσεων και πληροφορικής & οργάνωσης αυξήθηκαν κατά 100% και 90%, αντιστοίχως.



Όπως αναφέρει το πόρισμα, πολυάριθμα τμήματα του οργανισμού είτε ανεξαρτητοποιήθηκαν είτε αναβαθμίστηκαν σε επίπεδο διεύθυνσης, ενώ δημιουργήθηκαν αυθαίρετα πρόσθετες θέσεις ευθύνης (προϊστάμενοι, επιβλέποντες, συντονιστές...).



Αναπόφευκτα οι χειρισμοί αυτοί οδηγούν στην εμφάνιση ελλείμματος το 2008 για πρώτη φορά στην ιστορία της ΑΜΕΛ, με το κόστος μισθοδοσίας το 2009 να ανήλθε στα 72,3 εκατ. ευρώ. Αλλά και η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 στο 74% το 2009.



Και αυτό την στιγμή που, όπως επισημαίνεται και στο πόρισμα του κ. Ρακιντζή, δεν προσλήφθηκαν υπάλληλοι σε αναγκαίες ειδικότητες μεσαίας και υψηλής εξειδίκευσης (οδηγοί, υπεύθυνοι σταθμών, τεχνικοί)."

ANAΓΝΩΣΤΗΣ



Share on Facebook