Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

"Αναβίωση των χαμένων επαγγελμάτων ..."


"Ένα αξιόλογο πρόγραμμα με θέμα τα επαγγέλματα που χάθηκαν στο χρόνο υλοποίησαν οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 5ου δημοτικού σχολείου Πρέβεζας.

Η ιδέα ανήκει στην εκπαιδευτικό της τάξης, Βασιλική Σάββα, η οποία καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς δούλεψε με τους μικρούς μαθητές οργανώνοντας διάφορες δραστηριότητες όπως επισκέψεις σε ελαιοτριβείο και ...

στο λαογραφικό μουσείο της Καμαρίνας.

Στο σχολείο τα παιδιά έμαθαν να κεντούν και να πλέκουν με τον αργαλειό, έφτιαξαν ελιές και έπηξαν γιαούρτι.

Η αποκορύφωση της όλης προσπάθειας ήταν η θεατρική παράσταση που παρουσίασαν οι μαθητές την Παρασκευή 4 Ιουνίου και έκλεψε τις καρδιές όλων. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό με τους μικρούς πρωταγωνιστές να απαγγέλουν ποιήματα που οι ίδιοι είχαν επιμεληθεί, να συμμετάσχουν σε μικρά θεατρικά σαν άλλοι επαγγελματίες , να χορεύουν και να τραγουδούν.

Ξαναζωντάνεψε μπροστά στα μάτια των θεατών ο «παγοπώλης», ο «πραματευτής», ο παλιός «ντελάλης», ο παραδοσιακός «ψαράς», ο «γαλατάς» με το κάρο, ο «λούστρος» με το κασελάκι του, ο «καλαθάς», ο «γανωματής», ο «πεταλωτής», οι «πλύστρες» και οι «υφάντρες», οι «μοδίστρες» και οι «κεντήστρες», ο «βαρελάς» και ο «αμαξάς», κ.α. Τους χορούς επιμελήθηκε η γυμνάστρια του σχολείου Κασκάνη Βασιλική και τη μουσική επένδυση η μουσικός Ανέλια Στεφάνοβα.

Παράλληλα με την παράσταση λειτούργησε στο χώρο λαογραφική έκθεση η οποία οργανώθηκε με τη συμβολή των γονέων και κηδεμόνων του σχολείου. Μετά το τέλος της παράστασης ο σύλλογος του σχολείου πρόσφερε αναψυκτικά και σέρβιρε παραδοσιακά εδέσματα που είχαν ετοιμάσει με φροντίδα οι μαμάδες των μικρών μαθητών.

Το όλο πρόγραμμα είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του νέου, ανοιχτού, βιωματικού σχολείου στο οποίο οι σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές κατευθύνσεις απορρίπτουν το δασκαλοκεντρικό και καθηγητικό μοντέλο.

Υπό το νέο αυτό μοντέλο ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να διευκολύνει τους μαθητές του να ανακαλύψουν και να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από ομαδοσυνεργατικές δράσεις βιωματικής εκπαίδευσης.
Υπό αυτές τις συνθήκες οι μαθητές μας με αβίαστο, ευχάριστο και αποτελεσματικό τρόπο διευρύνουν καθημερινά τους γνωστικούς τους ορίζοντες, αποκτούν κριτική ικανότητα, ερευνητική διεισδυτικότητα και αναπτύσσουν αποτελεσματικές στρατηγικές μάθησης τόνισε ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Ηλιόπουλος."

http://www.pamepreveza.gr

Share on Facebook