"Όχι στο μόνιμο διορισμό εμπειροτεχνών στα μουσικά σχολεία λένε οι καθηγητές και οι φοιτητές του ΤΛΠΜ.Αυτό ήταν το μήνυμα της ολομέλειας ενός από τα ποιο δημοφιλή τμήματα του ΤΕΙ Ηπείρου. Αλλά για να βάλουμε τα πράγματα στη σειρα, πρέπει να γίνει κατανοητό το καθεστώς και οι διαβαθμίσεις των εκπαιδευτικών της Μουσικής.Από το 2006 έχουν θεσπιστεί οι βαθμίδες των εκπαιδευτικών μουσικής ως εξής. ΠΕ16.01 οι απόφοιτοι των μουσικών τμημάτων των πανεπιστημίων.ΠΕ16.02 οι απόφοιτοι του ΤΛΠΜ, ΤΕ16 οι απόφοιτοι των ωδείων και...
Εμπειροτέχνες 16 οι εμπειροτέχνες των μουσικών οργάνων.Οι ΠΕ16.01 έχουν δικαίωμα να διδάσκουν το μάθημα της Μουσικής στα σχολεία της Γενικής Παιδείας και το μάθημα των θεωρητικών στα Μουσικά σχολεία ενώ οι ΠΕ16.02 απόφοιτοι του ΤΛΠΜ έχουν το δικαίωμα και την προτεραιότητα στην διδασκαλία των παραδοσιακών οργάνων στα Μουσικά σχολεία.Οι εμπειροτέχνες Μουσικοί, έπονται στους πίνακες που καταρτίζει το Υπουργείο Παιδείας.Η διαμάχη μεταξύ αποφοίτων τριτοβάθμιων ιδρυμάτων και αποφοίτων ωδείων και εμπειροτεχνών δεν είναι καινούργια. Εδώ και πολλά χρόνια οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων διαμαρτύρονται για τις οργανικές θέσεις που έχουν καταληφθεί από αποφοίτους ωδείων, με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική και παιδαγωγική επάρκεια αυτών και το επίπεδο διδασκαλίας που προσφέρουν.Το ηθικά απαράδεκτο της υπόθεσης είναι ότι και οι απόφοιτοι των Ωδείων που είναι και η πλειοψηφία ανάμεσα στους Μουσικούς που εργάζονται στο Δημόσιο Σχολείο με μόνιμη σχέση εργασίας έχουν χαρακτηρισθεί ΠΕ 16. Με λίγα λόγια, αυτή την στιγμή στην Δημόσια εκπαίδευση εργάζεται κόσμος ο οποίος δεν έχει περάσει ούτε έξω από ένα πανεπιστήμιο και είναι και χαρακτηρισμένος και με την βαθμίδα ΠΕ, με ότι αυτό συνεπάγεται στην εξέλιξη και την μισθολογική βαθμίδα.Σε αυτή τη φάση όμως πρέπει να δούμε το παράδοξο που συμβαίνει με τους Εμπειροτέχνες μουσικούς και την σχέση τους με το ΤΛΠΜ του ΤΕΙ Ηπείρου.Το τριτοβάθμιο αυτό ίδρυμα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του εκπαιδευτικού του έργου με τους ίδιους εμπειροτέχνες μουσικούς τους οποίους κατηγορεί ότι δεν έχουν την εκπαιδευτική, παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια.Το μεγαλύτερο παράδοξο λοιπόν της ιστορίας είναι ότι οι εμπειροτέχνες μουσικοί είναι καλοί ώστε να διδάξουν ένα παραδοσιακό όργανο σε φοιτητές ενός τριτοβάθμιου ιδρύματος αλλά δεν είναι επαρκείς ώστε να διδάξουν σε ένα Μουσικό Σχολείο ένα παραδοσιακό όργανό.Δεν μπορεί να θεωρηθεί άλλοθι η τυχόν πλούσια καλλιτεχνική εμπειρία ενός εμπειροτέχνη μουσικού ώστε να διδάξει σε ένα τριτοβάθμιο ίδρυμα όταν για την ίδια θέση υπάρχει ήδη απόφοιτος του τμήματος ο οποίος έχει όλη την επιστημονική κατάρτιση για να διδάξει.Γιατί αν το Τμήμα Λαικής και Παραδοσιακή μουσικής για να προστατέψει την συντεχνία κρύβεται πίσω από νομοθετική διάταξη που επιτρέπει να εργάζονται εμπειροτέχνες μουσικοί ως εργαστηριακό διδακτικό προσωπικό τότε θα πρέπει να αναθεωρήσει και τις εξαιρετικά γενικές προκηρύξεις του και να δώσει και την ευκαιρία στους ίδιους του τους αποφοίτους να διδάξουν τα μουσικά όργανα στους νέους φοιτητές του τμήματος.
artanews"
Share on Facebook