"Με τις εκλογές για την αιρετή περιφέρεια να απέχουν πέντε μήνες, το θερμόμετρο όλο και θα ανεβαίνει. Η μη ένταξη της μελέτης της οδικής σύνδεσης των Τζουμέρκων με την Εγνατία οδό στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), επειδή δεν πληρούσε τα κριτήρια που τέθηκαν από τη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Ηπείρου και από το υπουργείο Οικονομίας, συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο πολιτικής διαμάχης.Μετά τον επικεφαλής της νομαρχιακής αντιπολίτευσης Μάκη Χατζηεφραιμίδη, η γενική γραμματέας Περιφέρειας Ηπείρου Δήμητρα Γεωργακοπούλου-Μπάστα ασκεί σκληρή κριτική στο νομάρχη Αλέκο Καχριμάνη, ο οποίος εξέφρασε την αντίρρησή του (μίλησε για «αδικία) για τη μη ένταξη της μελέτης, όπως...
αποφασίστηκε κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. «Καλό είναι, αντί να παριστάνουμε τον αδικημένο, αναζητώντας άλλοθι στις δικές μας αποτυχίες, να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αντιστοιχούν και να αναλογιστούμε τις συνέπειες των πράξεών μας, ή των παραλείψεών μας» αναφέρει σε αρκετά σκληρή γλώσσα.Επί της μη ένταξης της μελέτης, η κα Γεωργακοπούλου υπενθυμίζει καταρχάς ότι στο Περιφερειακό Συμβούλιο υπήρξε ομόφωνη απόφαση των φορέων για τα κριτήρια επιλογής των μελετών αλλά και για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης εκ μέρους της Διαχειριστικής Αρχής. Σημειώνει δε ότι η πρόταση της Νομαρχίας Ιωαννίνων για τη συγκεκριμένη μελέτη με προϋπολογισμό 3,6 εκατομμύρια ευρώ (που θα απέδιδε έργο με προϋπολογισμό 170 εκατομμυρίων ευρώ!) δεν πληρούσε κανένα από τα κριτήρια. Η περιφερειάρχης υπενθυμίζει και το ιστορικό της όλης υπόθεσης, απόδειξη της προχειρότητας την οποία επέδειξε η νομαρχιακή αρχή. Η μελέτη είχε ενταχθεί στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) με προϋπολογισμό 1,8 εκατ. ευρώ. Στη σύμβαση που υπογράφηκε το κόστος έπεσε στο 1,5 εκατ. ευρώ περίπου. Τον Μάρτιο του 2010 ήρθε η απένταξη της μελέτης. «Παρόλο που απορροφήθηκε το σύνολο του ποσού που προβλεπόταν για την εκπόνηση της μελέτης, η μελέτη με ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ιωαννίνων και κατά παράβαση των όρων ένταξης και χρηματοδότησης, παρέμεινε ημιτελής. Αποτέλεσμα της αστοχίας ήταν η επιβάρυνση των εθνικών πόρων με το αντίστοιχο ποσό των 1.479.921 ευρώ, το οποίο είχε ήδη δαπανηθεί» τονίζει η κα Γεωργακοπούλου. Η Νομαρχία δηλαδή πλήρωσε μια μελέτη, η οποία δεν ολοκληρώθηκε. Επίσης, η περιφερειάρχης επικαλείται και το κόστος του έργου, το οποίο ήταν και καθοριστικό για τη μη ένταξη στο ΕΣΠΑ. «Οι έως τώρα εντάξεις των οδικών έργων που συγχρηματοδοτούνται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ανέρχονται ήδη στο 102% της αντίστοιχης συνολικής δημόσιας δαπάνης που προβλέπεται για τη χρηματοδότηση των οδικών έργων, καθιστώντας απαγορευτική οποιαδήποτε σκέψη για χρηματοδότηση ενός τέτοιου έργου» αναφέρεται στην ανακοίνωσή της. Καταλήγει δε αποσαφηνίζοντας ότι «δεν μπορούμε και δεν πρέπει να επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος, χρηματοδοτώντας μελέτες για τις μελέτες, δαπανώντας ή και σπαταλώντας εκατομμύρια ευρώ για έργα που παραπέμπονται στις καλένδες, καθώς δεν υποστηρίζονται από κανέναν υφιστάμενο σχεδιασμό».
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ"
Share on Facebook