"Ο Μεγας Αλεξανδρος οταν εφτασε στη Κορινθο θελησε να συναντησει τον Διογενη και εστειλε να τον καλεσουν. Ομως ο Διογενης αποκριθηκε στο καλεσμα οτι εγω... δεν θελω να τον δω αφου αυτος θελει να με δει ας ερθει εδω. Και πηγε ο Αλεξανδρος μπροστα απο το πυθαρι και μεσα σε ολα που ειπαν τον ρωτησε τη χαρη θες να σου κανω. Και ο Διογενης απαντησε "αποσκοτισον με". Που σημαινει μη μου κρυβεις τον ηλιο κυριολεκτικα αλλα το μεταφορικο του νοημα ηταν βγαλε με απο την αγνοια και δειξε μου την αληθεια. Ο Διογενης επαιζε με τις λεξεις για να περασει βαθυτα! τα φιλοσοφικα μυνηματα και σε καμια περιπτωση δεν εδωσε αυτην την απαντηση απλως απο ελειψη ενδιαφεροντος και σεβασμου στην εξουσια. Κατι που επιβεβαιωνεται απο τη διδασκαλια του στον Αλεξανδρο περι βασιλειας. Οπου σωζεται απο τον Διονα τον Πλουσαραιο.
Επισης ο Διογενης για την εξουσια ελεγε οτι μοιαζει με τη φωτια. Ουτε πολυ κοντα της μπορεις να καθισεις γιατι θα καεις ουτε ομως και πολυ μακρια γιατι θα κρυωσεις.
Ο αναρχισμος ειναι η μεγιστη φιλοσοφικη σταση ζωης και μονο ενας θεος ειναι αναρχος γιατι ειναι τελειο ον. Αναρχος σημαινει ανω αρχης δηλαδη δεν χρειαζομαι νομους να διεπουν τη ζωη μου στη κοινωνια οπως και τη συμπεριφορα μου διοτι το επιπεδο ηθικης και καλιεργειας βρισκεται σε τελειο επιπεδο. Οι ανθρωποι ειναι ατελη οντα γιαυτο και δεν μπορουν να ζησουν ως αναρχοι. Χρειαζονται νομους για να συγκρατουν τα ατομικα ενστικτα και φιλοδοξιες προς το γενικο καλο.
Επομενως ο Διογενης ηταν θιασωτης της υψηλης αυτης φιλοσοφικης στασεως του αναρχισμου υπο την εννοια οτι ο ανθρωπος δεν χρειαζεται να εξουσιαζεται οταν εχει φτασει σε ενα επιπεδο καλιεργειας οπου μπορει να ζει κοντα στη φυση χωρις ομως να επιβαρυνει τους συνανθρωπους του. Και επειδη ακριβως ηξερε οτι οι ανθρωποι παντα θα αδικουν τους αλλους προς δικο τους συμφερον γιαυτο και την εξουσια την ορισε ως τη φωτια οπως προανεφερα πριν.
Με λιγα λογια ο Διογενης με τη φιλοσοφικη σταση ζωης του προσπαθησε να αγγιξει το θεο."
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Share on Facebook