Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

"Υγραέριο αντί βενζίνης: Ουρές για μετατροπές σε Ι.Χ."


"Οι Ελληνες οδηγοί μετατρέπουν τα αυτοκίνητά τους ώστε να κινούνται και με υγραέριο, αφού δεν μπορούν πλέον να ανταποκριθούν στις υψηλές τιμές της βενζίνης.
Οι εργαζόμενοι στα εξειδικευμένα συνεργεία, που κάνουν τις σχετικές μετατροπές, τρέχουν και δεν φτάνουν για να...

εξυπηρετήσουν τον κόσμο!

Τα ραντεβού στα συνεργεία για τις σχετικές μετατροπές είναι κλεισμένα μέχρι τα... Χριστούγεννα, αφού η ζήτηση, σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες συνεργείων, έχει αυξηθεί κατακόρυφα από τις αρχές του 2010, σε ποσοστό που μπορεί να φτάνει και το 40%.
Τα συνεργεία στην κυριολεξία έχουν κατακλυσθεί από αυτοκίνητα (κυρίως μεγάλου κυβισμού) τα οποία περιμένουν στην ουρά, καθώς οι διαδικασίες μετατροπής του κινητήρα διαρκούν περίπου δύο μέρες.
Οι ιδιοκτήτες των Ι.Χ. δεν υπολογίζουν ούτε καν το κόστος της μετατροπής, το οποίο κυμαίνεται από 1.200 (συν ΦΠΑ) έως 3.000 ευρώ (ανάλογα με τους κυλίνδρους και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου), καθώς θεωρούν ότι πολύ σύντομα θα αποσβέσουν το κόστος, με δεδομένο ότι κανείς δεν ελπίζει πλέον ότι θα πέσει η τιμή της βενζίνης.

Από το 2000 και μετά με νόμο επιτρέπεται η τοποθέτηση υγραερίου και στα Ι.Χ. - Νόμος 2773/99 (Φ.Ε.Κ. Α’286/ 22.12.1999), Υπ. Απόφ. 18586/698/ 29.3.2000.
Εάν κάποιος θέλει να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε υγραεριοκίνητο, το πρώτο που πρέπει να ξέρει είναι πως μετά τη διασκευή (όπως λέγεται) του οχήματος, θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και τη δεξαμενή της βενζίνης και εκείνη του υγραερίου.
Η αυτονομία του οχήματός θα διπλασιαστεί και ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα επιλογής καυσίμου κατά την ώρα της κίνησης.
Μετά την εγκατάσταση του συστήματος, ο μηχανικός υποχρεούται να παραδώσει στον κάτοχο του αυτοκινήτου υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 που ενημερώνει το ΚΤΕΟ πως η διασκευή έγινε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Το αυτοκίνητο, στη συνέχεια, περνάει από τεχνικό έλεγχο σε ΚΤΕΟ για να διαπιστωθεί πως η εργασία, όντως, έγινε με βάση τους κανόνες του υπουργείου.
Στη συνέχεια, στη Διεύθυνση Μεταφορών της Νομαρχίας, που είναι αρμόδια για τις άδειες κυκλοφορίας αυτοκινήτων, συμπληρώνεται στην άδεια κυκλοφορίας η χρήση και του υγραερίου ως καυσίμου κίνησης.
connection.gr"

Share on Facebook