Σάββατο 12 Ιουνίου 2010

"Aπότομο φρένο στις αγορές ΙΧ"


"Φρέναραν», και μάλιστα απότομα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ήπειρο, και οι έμποροι κάνουν λόγο για μείωση που φθάνει το 60%, ξεπερνώντας τον πανελλαδικό μέσο όρο (54,4%). Και αυτό, σε μια περιοχή που έως τώρα θεωρούνταν μία από τις καλύτερες σε πωλήσεις πανελλαδικά.Λόγω της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης, αλλά και από λανθασμένους κυβερνητικούς...

χειρισμούς οι αγορές αυτοκινήτων έχουν περιοριστεί πλέον στο ελάχιστο.Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Νομό Ιωαννίνων το Μάιο του 2010 πουλήθηκαν μόνο 188 αυτοκίνητα, ενώ το Μάιο του 2009 είχαν πωληθεί 488. Σύμφωνα με τα στοιχεία ετών 2006 και 2007 το 38,46% των επιχειρήσεων των Ιωαννίνων που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτοκινήτων αντιμετώπιζε υψηλό πιστωτικό κίνδυνο. Το ποσοστό αυτό το 2008 διευρύνθηκε στο 46,15%.Το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2010 ταξινομήθηκαν (δηλαδή πωλήθηκαν) πανελλαδικά11.928 αυτοκίνητα έναντι 25.999 που είχαν ταξινομηθεί στο αντίστοιχο πεντάμηνο του 2009.

ΟΥΤΕ ΤΑ ΕΞΟΔΑ…
Τα στοιχεία αυτά είναι αποκαλυπτικά και δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι επιχειρήσεις αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν πλέον ουσιαστικό πρόβλημα βιωσιμότητας.Πολλοί επιχειρηματίες έχουν φτάσει στο σημείο να μην μπορούν να ανταποκριθούν στα στοιχειώδη λειτουργικά έξοδα.Ακόμη και οι γνωστές αντιπροσωπείες εταιριών στα Γιάννινα, που εμφανίζουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις έχουν κλονιστεί.Είναι τόσο δραματική η κατάσταση στο χώρο του αυτοκινήτου, που ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Ελλάδος αναγκάστηκε φέτος να ματαιώσει την τακτική έκθεσή του, που γινόταν κάθε χρόνο στην Αθήνα.

ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΚΛΑΔΟΙ
Αλλά το πρόβλημα δεν εντοπίζεται και δεν περιορίζεται μόνο στις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Επεκτείνεται και στους συναφείς κλάδους, όπως τα συνεργεία, τα καταστήματα με ανταλλακτικά κ.λπ.Είναι ενδεικτικό ότι κάποιοι προτιμούν να αφήνουν τρακαρισμένα τα αυτοκίνητά τους και να μη τα πηγαίνουν για επισκευή, διότι αδυνατούν να αντέξουν το υψηλό κόστος. Ή αγοράζουν «imitation» ανταλλακτικά ή μεταχειρισμένα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν προσωρινά, αφού τα γνήσια στοιχίζουν ακριβά. Κι ενώ π.χ. παλαιότερα οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. έκαναν τακτικά αλλαγή λαδιών, χωρίς να ρωτούν για το κόστος, τώρα το σκέπτονται πολύ και παίρνουν… προσφορές!Σύμφωνα με εκτιμήσεις στα Γιάννινα απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα στον κλάδο του αυτοκινήτου 2.000 περίπου άτομα. Άρα σε αρκετές οικογένειες μειώθηκε σημαντικά το εισόδημα, λόγω του οικονομικού κλυδωνισμού στην αγορά του αυτοκινήτου.Οι μήνες στο δεύτερο μισό του 2010 θα είναι καθοριστικοί, τόσο για την αγορά αυτοκινήτου όσο και για τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων εμπορίας αυτοκινήτων.

ΤΙ ΠΤΑΙΕΙ;
Η αγορά, λοιπόν, αυτοκινήτου κάνει ελεύθερη πτώση και συμπαρασύρει πολλές επιχειρήσεις εμπορίας αυτοκινήτων σε αδιέξοδο. Η μείωση των ατομικών εισοδημάτων, λόγω των νέων οικονομικών μέτρων, οι επιπλέον φόροι που επιβαρύνουν τα αυτοκίνητα, αλλά και το αυξημένο κόστος συντήρησής τους, είναι ορισμένοι από τους λόγους της ύφεσης στην αγορά αυτοκινήτου. Ο νέος φόρος πολυτελείας επιβαρύνει αυτοκίνητα που στην πραγματικότητα δεν είναι πολυτελή, ακόμη κι αυτά των 15-20.000 ευρώ! Η αύξηση του ΦΠΑ, αλλά και η εργοστασιακή αύξηση του ορίου του φόρου πολυτελείας σε 30% και 40%, σε συνδυασμό με την απουσία οποιουδήποτε μέτρου ανάπτυξης ή περιβαλλοντικής μέριμνας, έχουν οδηγήσει την αγορά αυτοκινήτου σε ένα παρατεταμένο μαρασμό.Στο μεταξύ δεν υλοποιήθηκε ούτε η ανακύκλωση αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα αυτά που είχαν παραγγελθεί να παραμένουν ακόμη στα Τελωνεία επιβαρύνοντας με επιπλέον τόκους τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, οι αυξήσεις σε βενζίνες και ασφάλιστρα, κάνουν διστακτικούς τους επίδοξους αγοραστές. Και κυρίως αυτούς που είχαν προσανατολιστεί προς τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

ΣΤΑ… ΑΖΗΤΗΤΑ!
Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων δέχεται, και στην Ήπειρο, τις μεγαλύτερες πιέσεις. Τον Απρίλιο του 2009 οι πωλήσεις μεταχειρισμένων σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν 10.087 και το 2010 ο αριθμός πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι 9.583 (μέχρι σήμερα), όπως προκύπτει από στατιστικά στοιχεία.

ΔΥΣΚΟΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Στην Ελλάδα η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί το 2,6 % του ΑΕΠ με 30.000 επιχειρήσεις και 90.000 εργαζόμενους. Η μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων οδηγεί σε συρρίκνωση ολόκληρο τον κλάδο, επιχειρήσεων και εργαζομένων που απασχολούνται σε αυτές.Το 2010 είναι η πιο δύσκολη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου. Καθώς η πτωτική πορεία της αγοράς συνεχίζεται, η Κυβέρνηση οφείλει να πάρει άμεσα τα ανάλογα μέτρα, ώστε να τονώσει την αγορά, για να διασωθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.

proinoslogos"

Share on Facebook