Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

"Aπάντηση στο "Η αλαζονεία των Πολυτεχνείων"


"Έλα, πες την αλήθεια, σε χαλάει πολύ που βλέπεις επιτυχόντες Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς και Μηχανικούς Υπολογιστών στον ΑΣΕΠ όταν δίνεις ε?
Επειδή φαίνεσαι ενημερωμένος, αν δεν έκρυβες εσκεμμένα ουσιαστικές λεπτομέρειες θα συμφωνούσα γενικά μαζί σου.

Επειδή ανέφερες το ΜΙΤ, επειδή δεν ξέρω...
πότε πήγες τελευταία φορά και όλοι το παίζουν "ξερόλες" όπως και συ είπες, ας αντιγράψω από εκεί :
"Oι απόφοιτοι Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί και Μηχανικού Υπολογιστών εργάζονται σε διαφορετικές μεταξύ τους βιομηχανίες και ειδικότητες, ερευνούν ένα ευρύ φάσμα τομέων. Βελτιώνουν τη σταθερότητα και την ασφάλεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών και των δικτύων επικοινωνιών από τη μία, ενώ από την άλλη βελτιώνουν την αποδοτικότητα των ηλιακών συλλεκτών. Δημιουργούν μοναδικούς αλγόριθμους για την ανάλυση των χρηματοπιστωτικών αγορών και σχεδιάζουν ρομπότ ικανά να σκέφτονται ως ανθρώπινα όντα. Τα μέλη μας με συνεχείς καινοτομίες επιτρέπουν στους ανθρώπους να επικοινωνούν πιο εύκολα, να διαχειριζονται το το περιβάλλον τους πιο αποτελεσματικά, και οδηγούν σε μια πιο άνετη ζωή από ποτέ"

Οεο??

Γιατί δεν λες ότι στα 3 πρώτα χρόνια στους ΗΜΜΥ, γίνονται μαθήματα σχεδόν ισοκατανεμημένα από όλες τις κατευθύνσεις?
Γιατί δεν λες ότι στον Τομέα, τα 2 τελευταία χρόνια της φοίτησης, από τα 7 υποχρεωτικά μαθήματα, τα 4 είναι κάποιας κατεύθυνσης (μεταξύ αυτών μερικά κοινά), ενώ τα υπόλοιπα 3 τα επιλέγει ο φοιτητής ελεύθερα και από τους υπόλοιπους τομείς?
Ουσιαστικά δηλαδή, κάλλιστα μπορεί ένας απόφοιτος να έχει παρακολουθήσει σχεδόν τον ίδιο αριθμό μαθημάτων από κάθε τομέα, είναι έτσι?

Φυσικά και υπάρχουν σε όλες ανεξαιρέτως τις σχολές πραγματικοί επιστήμονες, και άσχετα με το πόσο μίζερους και εσωστρεφείς θες να τους παρουσιάσεις, ένας καλός της Πληροφορικής είναι πολύ καλύτερος, προτιμότερος, πιο επιτυχημένος - όπως και αν ορίζονται τα προηγούμενα- ενός κακού μηχανικού.Εσύ όμως δεν έχεις καταλάβει τη διαφορά Πτυχίου, Μάστερ και διδακτορικού, αλλιώς δεν θα έλεγες "Και οι γιατροί θα έλεγαν 3+1+2 =BSc+MSc+PhD". Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι σημαίνει Πανεπιστήμιο, γνώση παντώς επιστητού δηλαδή μέσα σε ένα γενικότερο πλάνο.

Σίγουρα δεν ξέρεις τη διαφορά Μηχανικού Υπολογιστών και ενός προγραμματιστή, δεν κατανοείς ότι για να προάγεις την Επιστήμη του Ενεργειακού Μηχανικού, απαιτείται να είσαι Μηχανικός Λογισμικού και Μηχανικός Τηλεπικοινωνιών, και τα ανάποδα βέβαια? Δεν φτιάχνονται ατμομηχανές πια...
Λογικό δεν είναι λοιπόν, ένας σωστός επιστήμονας, να έχει μια σφαιρική γνώση, την οποία εξειδικεύει μεν μέσω Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών, ωστόσο μπορεί να σκεφτεί λύσεις, να κατανοήσει τις υπάρχουσες και να συνεργαστεί αποτελεσματικά με συναδέρφους που έχουν εξειδικευτεί σε άλλο από αυτόν αντικείμενο?Το χειρότερο όλων βέβαια, μπερδεύεις το Λύκειο με το Πανεπιστήμιο. Πολύ σωστά στο Λύκειο μαθαίνεις συγκεκριμένα πράγματα, χρήσιμα εφόδια για ότι κι αν ακολουθήσεις μετά. Αντίθετα, μέσα στο Πανεπιστήμιο, μαθαίνεις να μελετάς, να κάνεις έρευνα, να ψάχνεις μόνος σου. Μέσα στο Πανεπιστήμιο σου δίνονται γενικές κατευθύνσεις, γενικές γνώσεις, μαθαίνεις να σκέφτεσαι και να εργάζεσαι για ΟΛΗ την υπόλοιπη ζωή σου, ποτέ δεν σταματάς να ψάχνεις, να διαβάζεις, να κάνεις έρευνα!

Απορώ πραγματικά, πως θες ένας Χημικός να γίνεται Χημικός μηχανικός σε 2 μόνο χρόνια. Μπορείς να αντιληφθείς τη διαφορά ενός μελετητή, ενός Μηχανικού γενικότερα? Άσχετα με αυτά που λες, σίγουρος είμαι πως ναι, γιαυτό σε καίει να δημιουργηθούν εντυπώσεις. Θες να κάνει μεταπτυχιακό οποιοσδήποτε, σε οποιαδήποτε σχολή. Και γιατί εσκεμμένα δεν αναφέρεις τότε, πως υπάρχει αυτή η δυνατότητα χρόνια τώρα ? Γιατί δεν λες ότι οποιοσδήποτε μπορεί να πάει να δώσει εξετάσεις για το μεταπτυχιακό στους ΗΜΜΥ? Το πρόβλημά σου είναι ότι δεν τις περνάνε με επιτυχία, και αντ' αυτού ζητάς να αλλάξουν οι εξετάσεις, και όχι οι εξεταζόμενοι? Να ρίξουμε το επίπεδο? Γιατί δεν λές ότι παιδιά από ΤΕΙ, που όμως έχουν πραγματική όρεξη για δουλειά, έχουν περάσει με επιτυχία κατατακτήριες, έχουν πάρει πτυχία και έχουν κάνει διδακτορικά στους ΗΜΜΥ? Πως αυτοί μπορούν δηλαδή? Σε τι ακριβώς θες αυτό να αλλάξει, ώστε να σε βολεύει Συνταγματικά?

Αφού φαίνεσαι γνώστης, θες να μας εξηγήσεις τη διαφορά υποχρεωτικής Διπλωματικής του πολυτεχνείου- Πτυχιακής των ΑΕΙ, όσων έχουν πτυχιακή φυσικά? Επειδή υπάρχουν πολλές αναρτημένες στις online βιβλιοθήκες, λέμε αν το θες, δεν πιέζουμε, να συγκρίνουμε μια Πτυχιακή με τη χειρότερη Διπλωματική?

Αυτή την αξιοκρατία προτιμάς, ίσα και όμοια όλα στο όνομα δήθεν δημοκρατίας?
Τι δεν σου αρέσει στους πραγματικούς επιστήμονες και θες να αλλάξει?

Μας λες ότι στον ιδιωτικό τομέα, ένας εργοδότης κάνει λάθος που προτιμά έναν Ηλεκτρολόγο Μηχανικό και Μηχανικό Υπολογιστών, ότι δεν μπορεί να αξιολογήσει ποιος έχει πραγματικές γνώσεις, ότι άδικα προτιμά εκείνον με τις "πολλαπλές ειδικότητες". Και αφού κάνει λάθος ο ιδιωτικός, αφού το κορυφαίο στον κόσμο πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης ΜΙΤ δεν μας τα λέει καλά, ας αλλάξουμε τον Δημόσιο Τομέα είπες, μπας και μας βολευτούμε... "

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ









Share on Facebook