Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

"Το Θέμα Γ της Ανάπτυξης Εφαρμογών που προκάλεσε αναταραχή στην ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ"


" Τις τελευταίες μέρες υπήρξε μεγάλη αναταραχή σχετικά με το θέμα Γ του μαθήματος Ανάπτυξης Εφαρμογών. Η πλειοψηφία των μαθητών το έλυσε με μια...
συγκεκριμένη λύση (χρησιμοποιώντας πίνακες) και η επιτροπή εξετάσεων έστειλε οδηγία ότι αυτός ο τρόπος είναι λάθος με αποτέλεσμα να προκληθεί αναταραχή. Το ενδιαφέρον σε αυτή την υπόθεση δεν είναι ότι η πλειοψηφία των μαθητών έλυσε αυτή την άσκηση έτσι αλλά και ότι η πλειοψηφία των καθηγητών την έλυσε έτσι
Έτσι λοιπόν κάποιος τρίτος θα σκεφτόταν ότι πρόκειται για γκάφα της επιτροπής και ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν δίκιο.
Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.
Το βιβλίο αναφέρει ρητά στο κεφάλαιο 3 ότι οι πίνακες είναι στατικές δομές δεδομένων και ότι δεν είναι δυνατόν να αποφασίζεται το μέγεθος κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου. Αυτό σημαίνει ότι στην συγκεκριμένη άσκηση δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πίνακες.Το ότι οι αλγόριθμοι γίνονται για να εκτελούνται από υπολογιστή είναι προφανές γιατί αλλιώς οι εντολές Εμφάνισε (στην οθόνη) και Εκτύπωσε (στον εκτυπωτή) του σχολικού βιβλίου θα έκαναν το εξής μαγικό: Θα έστελναν πληροφορία σε μέσα εξόδου χωρίς να χρειάζονται υπολογιστή!!!!

Η ουσία λοιπόν είναι ότι το θέμα της επιτροπής είναι μια χαρά. Θα μπορούσε φυσικά να διατυπωθεί λίγο καλύτερα αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι είχε κάποιο πρόβλημα ή κάτι τέτοιο. Απλά ήθελε κάτι στο οποίο δεν έχουν συνηθίσει και εξασκηθεί οι μαθητές σήμερα, ήθελε ΣΚΕΨΗ!!!!
Το πρόβλημα έλεγε: πως θα υπολογίσουμε την τελική θέση κατάταξης ενός αθλητή χωρίς να ταξινομήσουμε απαραίτητα όλες τις επιδόσεις? Τι έπρεπε να σκεφτεί ο μαθητής? ότι απλά θα μετρήσει πόσοι αθλητές είναι καλύτεροι από αυτόν και θα προσθέσει ένα. και θα έχει βρει τη θέση του. Μάλιστα κύριοι ούτε πυρηνική φυσική, ούτε διαστημικά μαθηματικά ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΣΚΕΨΗ ήθελε!!! και όμως πόσοι την έκαναν????

Επίσης από ότι φαίνεται τελικά θα κοπούν ελάχιστα μόρια ίσως και κανένα από την λάθος λύση!!! Γιατί λοιπόν όλος αυτός ο σαματάς σε blog και forum από εξαγριωμένους καθηγητές και μαθητές? για ένα μόριο? τι κρύβεται από πισω??
γιατί είναι όλοι εξαγριωμένοι? Η προσωπική άποψη και χωρίς να θέλω να θίξω κανέναν είναι η εξής:
Η πλειοψηφία των καθηγητών το έλυσαν με πίνακες, στη συνέχεια τους πήραν τηλέφωνο οι μαθητές τους (ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ή τους έχουν φροντιστές ή στο σχολείο) και τους ρώτησαν αν η λύση με πίνακες είναι σωστή. Φυσικά απάντησαν καταφατικά και είπαν ότι και αυτοί το έλυσαν έτσι. Φαντάζεστε λοιπόν τα μούτρα τους όταν είδαν την οδηγία της ΚΕΕ. Λογικό είναι να είναι εξαγριωμένοι, τι θα έλεγαν στους μαθητές τους? θα αυτοακυρώνονταν? πόσοι έχουν το θάρρος να το κάνουν αυτό? έτσι λοιπόν βρήκαν τον εύκολο στόχο, την ΚΕΕ, το βιβλίο, τα θέματα κλπ.
Αυτός κατά τη γνώμη μου είναι και ο λόγος που έγινα όλα αυτά. Τα ίδια είχαν γίνει και με την Φυσική πριν 5 χρόνια. Τελικά επικράτησε η άποψη των πολλών και όχι των λίγων. Γενικά σε τέτοιες περιπτώσεις επικρατεί πάντα η άποψη των πολλών. Για αυτό και η ΚΕΕ η ΕΠΥ και η ΠΕΚΑΠ αποφάσισαν να συνταχθούν με τους πολλούς. Το πολιτικό κόστος πάνω από όλα. Δεν πειράζει αν κάποιος το έλυσε χωρίς πίνακες. Θα πρέπει να μάθει ότι σε αυτή τη χώρα αυτοί που σκέφτονται πρέπει πάντα να έρχονται δεύτεροι. Γιατί? Γιατί πάντα θα υπάρχουν εξαγριωμένοι γονείς οι οποίοι δεν θα μπορούν να ανεχτούν το γεγονός ότι έδωσαν τόσα λεφτά σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια και τώρα το παιδάκι τους θα χάσει μια μονάδα από το θέμα Γ. Αστείο δεν ακούγεται?

Από τη στιγμή που η αλγοριθμική δυσκολία του προβλήματος αλλάζει με/χωρίς πίνακα θα πρέπει να πριμοδοτηθούν αυτοί που το έλυσαν χωρίς πίνακες (και είναι λίγοι) αλλά και αυτοί που δεν το έλυσαν χωρίς πίνακες αλλά προσπάθησαν (και δεν είναι τόσοι λίγοι). Επειδή όμως σε αυτή τη χώρα πάντα επικρατεί η άποψη των πολλών τελικά η ΚΕΕ επέλεξε εκείνη την οδηγία που θα δημιουργούσε τις λιγότερες αντιδράσεις.

Τέλος θα ήθελα να πω και τα παρακάτω και να κλείσω
1) ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ για τον κλάδο μου όταν ένα μεγάλο ποσοστό ίσως και η πλειοψηφία επιμένει σε μια λάθος λύση
2) ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ για τον κλάδο μου όταν οι ίδιες οι επιστημονικές ενώσεις για να μην ταράξουν τα νερά πάνε με την γνώμη των πολλών
3) Μα πάνω από όλα ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ για την ΚΕΕ και την νέα απαράδεκτη οδηγία που έστειλε. Αν είχαν τα κότσια έπρεπε να στείλουν οδηγία που να έλεγε να κοπούν 4 μονάδες (το Γ5 δηλαδή) για όσους έκαναν τη λύση με πίνακες, αλλά υπέκυψαν και αυτοί στις πιέσεις των πολλών

Οι θεματοδότες μπορεί να τα έκαναν θάλασσα όσον αφορά την επιλογή τους θέματος (το οποίο φυσικά ήταν ολόσωστο) αλλά κατάφεραν να αποδείξουν ένα πράγμα: ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ Ο ΠΙΟ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ."

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ


Share on Facebook