Σάββατο 19 Ιουνίου 2010

"Επείγουν τα έργα στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων για να δώσουν "ανάσα" στον τουρισμό μας"


"«Μέσα στον Ιούνιο ή το αργότερο τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου θα είναι έτοιμη για μερική χρήση η δεύτερη πίστα στάθμευσης του αεροδρομίου». Αυτό ανέφερε ο Αερολιμενάρχης Ιωαννίνων κ. Β. Μητσιμάρης.Υπενθυμίζεται, ότι η επέκταση του αεροδρομίου έχει απενταχθεί από το Ε.Σ.Π.Α. και εκτελείται με κρατικούς πόρους. Η έξοδος του έργου από το 4ο πακέτο στήριξης είχε προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των Γιαννιωτών, ωστόσο όπως...


τονίζει ο κ. Μητσιμάρης «τα συνεργεία δουλεύουν εντατικά για την ολοκλήρωση των έργων».Με τη σταδιακή ολική της παραχώρηση, η δεύτερη πίστα στάθμευσης αναμένεται να δώσει μεγάλη ανάσα στον αερολιμένα. «Τώρα το καλοκαίρι ήδη μια θέση καταλαμβάνει το ελικόπτερο Έρικσον, ενώ έχουμε μίνιμουμ τρεις πτήσεις την ημέρα. Αν τυχόν έρθει και κάποια άλλη ταυτόχρονα τότε υπάρχει πρόβλημα» επισημαίνει ο Αερολιμενάρχης.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Τα προβλήματα όμως δεν λείπουν από τη συνέχιση των εργασιών. Το σύστημα προσγείωσης ILS, αντιμετωπίζει προβλήματα ως προς την πορεία της εγκατάστασής του και αυτό γιατί έχουν αυξηθεί τα ύψη στις γύρω πολυκατοικίες. «Ακόμη δεν έχουν εγκαταλειφθεί οι σκέψεις για το ILS, αλλά τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά σε σχέση με πριν» τονίζει ο κ. Μητσιμάρης. Να σημειωθεί, ότι στο παρελθόν είχαν γίνει προσπάθειες και για ένα ακόμη σύστημα «τυφλής» προσγείωσης, το GBAS.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝ...
Εξάλλου, σε μια προσπάθεια αύξησης του τουρισμού, η Κυβέρνηση αποφάσισε την απαλλαγή των αεροπορικών εταιριών από την πληρωμή τελών προσγείωσης και παραμονής των αεροσκαφών τους σε όλα τα περιφερειακά κρατικά αεροδρόμια της χώρας. Η μείωση είναι 100% για τη θερινή περίοδο και 50% για την χειμερινή. Με αυτό τον τρόπο προσδοκάται η μεγαλύτερη αύξηση των εταιριών που επισκέπτονται τα αεροδρόμια της χώρας, σε μια εξαιρετικά δυσμενή περίοδο για τον ελληνικό τουρισμό.Είναι χαρακτηριστικό, ότι στο αεροδρόμιο του Ακτίου το 2009 έφθασαν 147.574 τουρίστες. Η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου δεν είναι μαθηματικά βέβαιο, ότι θα φέρει περισσότερους από πέρυσι, αλλά όπως τονίζουν ξενοδόχοι σε Λευκάδα και Πρέβεζα «είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να έρθουν κάποιες πτήσεις τσάρτερ και να μην υπάρξει καθίζηση στον τουρισμό μας».Για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, εφόσον συνεχιστούν κανονικά τα έργα και δεν υπάρξει κάποιο νέο κόλλημα, η μείωση κατά 50% των τελών για τη χειμερινή περίοδο ίσως και να είναι μια πρώτη ευκαιρία για αφίξεις κάποιων απευθείας πτήσεων από άλλες χώρες. «Το σίγουρο είναι ότι θα βοηθήσει, το πόσο όμως δεν το ξέρουμε» επισημαίνει ο Αερολιμενάρχης κ. Μητσιμάρης.

«ΧΡΥΣΩΝΕΙ ΤΟ ΧΑΠΙ»!
Με τη σειρά του ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων του Νομού Ιωαννίνων κ. Κώστας Βλάχος μιλώντας χθες,σχετικά με το παραπάνω μέτρο, τόνισε, ότι αποτελεί απλά ένα «χρύσωμα του χαπιού και τίποτε παραπάνω». Τελευταία η τουριστική κίνηση δεν πάει καθόλου καλά, αφού λόγω των πρόσφατων γεγονότων στην Αθήνα και στα λιμάνια, εξαιτίας της απεργίας των ναυτεργατών, «υπάρχουν ματαιώσεις των κρατήσεων και η ζημιά είναι μεγάλη».Ωστόσο, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων μπορεί να πάει καλά, αφού «είναι χαμηλού κόστους και η ανάπτυξη μεγάλων οδικών αξόνων θα το βοηθήσουν. Απαιτείται όμως μια σύμπραξη όλων των φορέων που εξαρτιόμαστε από αυτό».Να σημειωθεί, ότι ο Σύλλογος Ξενοδόχων έχει καταθέσει πρόταση στην Περιφέρεια για συζήτηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων γύρω από το θέμα της ανάπτυξης του αεροδρομίου.

Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ...
Ένα σημαντικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τους τελευταίους μήνες είναι τα ακριβά εισιτήρια μετακίνησης στην Αθήνα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι για μια απλή μετάβαση στην πρωτεύουσα θα χρειαστεί κάποιος περί τα 120 ευρώ, τη στιγμή που για άλλα μέρη της χώρας το κόστος είναι πολύ μικρότερο. Πολλοί μάλιστα τονίζουν, πως με την επικείμενη συγχώνευση της Ολυμπιακής με την Aegean θα δημιουργηθεί μονοπώλιο, που δεν συμφέρει κανέναν και πρωτίστως τις ίδιες τις εταιρίες. «Αν δεν αλλάξει η τιμή του εισιτηρίου, τότε μονάχα οι… λίγοι θα μπορούν να ταξιδεύουν με το αεροπλάνο» επισημαίνουν Γιαννιώτες.Παράλληλα, η απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης (ground handling) που ανακοινώθηκε πρόσφατα, επί της ουσίας δεν εξυπηρετεί το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πύρρος» των Ιωαννίνων, αφού τόσο η Olympic Air όσο και η Aegean έχουν τις δικές τους εταιρίες εξυπηρέτησης και πλέον με τη συγχώνευση θα υπάρξει μια εταιρία που θα δραστηριοποιείται στο χώρο.Να σημειωθεί, μάλιστα, πως η Aegean πρόσφατα ανακοίνωσε την έναρξη των πτήσεων προς Καλαμάτα, όπου υπάρχει μια καινοτομία. Η εταιρία TEMES ΑΕ σε συνεργασία με την Aegean επιδοτεί τη «γραμμή» σε περίπτωση που υπάρξει ζημιά, με στόχο την βιωσιμότητα της πτήσης και την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής. «Κάτι ανάλογο θα έπρεπε να γίνει και στην Ήπειρο που έχει ανάγκη την συνεχή αεροπορική σύνδεση» τονίζουν ταξιδιωτικοί πράκτορες.

ΑΠΟΣΒΕΣΗ...
Εξάλλου, το αεροδρόμιο είναι ίσως το μοναδικό αναπτυξιακό έργο της Ηπείρου το οποίο μπορεί να κάνει αμέσως απόσβεση των χρημάτων τα οποία θα δαπανηθούν για την επέκτασή του. Οι φορείς και τα Σωματεία που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτό είναι πολλοί, όπως το Πανεπιστήμιο, ο Εμπορικός Σύλλογος, τα Επιμελητήρια, οι Ξενοδόχοι κ.α. Μόνο στο συνέδριο που έγινε πρόσφατα για τους Νοσηλευτές στο GRAND SERAI - ΞΕΝΙΑ οι επισκέπτες που χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιό μας ήταν εκατοντάδες, δίνοντας γι’ άλλη μια φορά το μήνυμα, ότι πρέπει να τελειώσουν επειγόντως τα έργα, αφού η Ήπειρος το χρειάζεται άμεσα.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ"
Share on Facebook