Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

"Eurovision 2010 και επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης"


"Ούτε η Eurovision δεν κατάφερε να γλιτώσει από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Ο μεγαλύτερος διαγωνισμός τραγουδιού της Ευρώπης που παρακολουθείται από 124 εκατομμύρια Ευρωπαίους αναγκάστηκε να ρίξει τις «φιλοδοξίες» του και να προσαρμοστεί στη σκληρή πραγματικότητα. Το μπάτζεντ του διαγωνισμού συρρικνώθηκε κατά 25% σε σχέση με πέρσι, ενώ τέσσερις χώρες απέσυραν...


τη συμμετοχή τους εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων. Η Τσεχία, το Μαυροβούνιο και η Ανδόρα αποχώρησαν πλήρως από τον διαγωνισμό, τη στιγμή που η Ουγγαρία επέλεξε να μη συμμετάσχει μεν στο διαγωνιστικό μέρος, αλλά να.. προβάλει το σόου.

Τις μεγαλύτερες δυσκολίες ωστόσο φαίνεται πως συνάντησε η διοργανώτρια Νορβηγία. Το κρατικό κανάλι NRK προκειμένου να μπορέσει να αντεπεξέλθει στη χρηματοδότηση του φεστιβάλ αναγκάστηκε να πουλήσει τα δικαιώματα προβολής των αγώνων του Παγκοσμίου Κυπέλλου σε ανταγωνιστικό σταθμό, καθιστώντας σαφές ότι σε περίπτωση που κερδίσει και πάλι η χώρα, δεν θα μπορέσει να διοργανώσει και άλλο σόου. Οπως αναφέρει σε επίσημη ανακοίνωσή του, το κρατικό κανάλι ξόδεψε 32 εκατομμύρια δολάρια για τη διοργάνωση, τη στιγμή που η Μόσχα πέρσι είχε σπαταλήσει 43 εκατομμύρια δολάρια.

«Φυσικά και μας έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση. Εχουμε λιγότερες διαγωνιζόμενες χώρες φέτος και όλες όσες αποσύρθηκαν το έκαναν για τον ίδιο λόγο» παραδέχεται σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Reuters ο επικεφαλής της διοργάνωσης Σβάντε Στοκσέλιους, επισημαίνοντας ότι ο φετινός διαγωνισμός δεν αναμένεται να αποφέρει κέρδη στη Νορβηγία. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν προβλήθηκαν διαφημίσεις στα διαλείμματα του α’ ημιτελικού και ότι η χώρα αναγκάστηκε να καταφύγει σε χορηγίες από τις νορβηγικές αερογραμμές και μια εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία, η τελευταία χώρα που επωφελήθηκε οικονομικά από τη διοργάνωση ήταν η Ελλάδα, λόγω των λιγότερο αυστηρών κανονισμών αναφορικά με την προβολή διαφημίσεων κατά τη διάρκεια του σόου.
Espreso"

Share on Facebook