Τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Γλώσσας, το οποίο θα ορίζει την εθνική στρατηγική της χώρας για τη στήριξη και προώθηση της ελληνικής γλώσσας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό, προωθεί το υπουργείο Παιδείας, όπως δήλωσε η υπουργός, Άννα Διαμαντοπούλου, σε ομιλία της ...
στη διεθνή συνάντηση εργασίας «Ελληνική Γλώσσα και Γλωσσική Αγωγή» που ξεκίνησε σήμερα στη Θεσσαλονίκη και τη διοργανώνει το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων επιστημόνων και καθηγητών.
Η υπουργός αναφέρθηκε, ακόμη στην δημιουργία ενός αξιόπιστου φορέα, ο οποίος θα συνδέεται με το σύνολο των Εδρών Ελληνικής Γλώσσας και Ελληνικών Σπουδών που λειτουργούν σήμερα ανά τον κόσμο, και θα έχει την επιστημονική εγκυρότητα να βεβαιώνει και να πιστοποιεί την ελληνομάθεια.
Παράλληλα, μελετάται εντός του υπουργείου Παιδείας η σύσταση ειδικής γραμματείας για την ελληνική γλώσσα, που θα αναλάβει το συντονισμό και την υλοποίηση του σχεδιασμού για την ελληνική γλώσσα.
Σύμφωνα με την υπουργό, ο σχεδιασμός στο εσωτερικό αφορά την διδασκαλία της ελληνικής από το δημοτικό μέχρι το πανεπιστήμιο, και την εκμάθησή της από παλιννοστούντες και μετανάστες, ενώ αυτός στο εξωτερικό αφορά την προώθηση και υποστήριξη της ελληνομάθειας, με οργανωμένο τρόπο, στους απόδημους ή σε όσους επιθυμούν να μάθουν την ελληνική γλώσσα.
Από την πλευρά του ο καθηγητής κλασικής Φιλολογίας στο ΑΠΘ και αναπληρωτής πρόεδρος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, Γιάννης Καζάζης, δήλωσε ότι η πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας αναγνωρίζει τον κεντρικό ρόλο της γλώσσας, τόσο για το σχολείο όσο και για την κοινωνία.
Στη συνάντηση εργασίας συμμετέχουν 65 Έλληνες και ξένοι εδικοί, μεταξύ των οποίων καθηγητές εδρών της ελληνικής γλώσσας σε ξένα πανεπιστήμια, Έλληνες καθηγητές κλασικής φιλολογίας, αξιωματούχοι των υπουργείων Εξωτερικών και Πολιτισμού, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Απόδημου Ελληνισμού, κ.Ταμβάκης, ο επικεφαλής ΣΑΕ Ευρώπης, καθηγητής, κ.Δημητρίου, επιστημονικά μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ.ά.
Στη συνάντηση εξετάζονται θέματα που αφορούν τη διδασκαλία της Ελληνικής ως μητρικής γλώσσας, την ελληνική γλώσσα και τα ΜΜΕ, τα αρχαία ελληνικά στην Ελλάδα, τη διδασκαλία της ελληνικής στους ομογενείς του εξωτερικού, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης και ως ξένης γλώσσας σε ενήλικους, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης σε μαθητές στην Ελλάδα (αλλοδαπούς, παλιννοστούντες), την ελληνική γλώσσα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (τις έδρες ελληνικής γλώσσας σε πανεπιστήμια του εξωτερικού).
Share on Facebook