Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Πρωινάδικες Πίκρες και αποxαιρετισμοί

Η Ελένη Μενεγάκη βρέθηκε για µια ακόµη χρονιά να χαχανίζει στους καναπέδες


Οι αποχαιρετισµοί των παρουσιαστών στα πρωινάδικα αντανακλούσαν την ίδια την πορεία της κάθε εκποµπής. Από αριστερά Σπύρος Χαριτάτος, Γιώργος Καραµέρος, Ελένη Μενεγάκη, Νίκος Παπαδάκης Πρόκειται για µια ακόµη ψευδοεικόνα. Καθώς τα πρωινάδικα είναι οι εκποµπές µε το πιο....

περιορισµένο και ειδικού ενδιαφέροντος κοινό, πλην όµως προσφέρουν πεδίον δράσης λαµπρό στην κουτσοµπολίστικη ενηµέρωση, είτε της µεσηµεριανάδικης πανελαρίας, είτε των αντίστοιχων περιοδικών. Εξ ου και από αυτά αλιεύθηκε κυρίως υλικό που τροφοδότησε τις ατέρµονες πανελικές φλυαρίες, δηλαδή, κόντρες, ανταγωνισµοί, δήθεν αντιπαλότητες και ίντριγκες, και σε αυτό το κλίµα προσαρµόστηκε η ανάγνωση των ποσοστών τηλεθέασης κατά παράβαση κάθε κανόνα χρήσης τους. Είναι αλήθεια ότι την ίδια ζώνη σφράγισαν και οι σηµαντικότερες αλλαγές αυτής της χρονιάς, καθώς ήταν η πρώτη που αποτύπωσε µια στροφή στις διαθέσεις του φιλοθεάµονος. Διόλου τυχαία, καθώς η πρωινάδικη ζώνη είναι αυτή που ανέλαβε από τα πρώτα βήµατα της ιδιωτικής τηλεόρασης να διαφηµίσει τους τρόπους ζωής που θα σφράγιζαν επί δυο δεκαετίες την Ελλάδα του πλαστικού πλούτου, του γλεντιού και της αφασίας. Η επί µακρόν καθοδική πορεία του «Πρωινού καφέ» µέχρι να βρει στους Καραµεροχαριτάτους την εναλλακτική λύση δεν ήταν παρά η αντανάκλαση της αλλαγής κλίµατος σε µια κοινωνία που διαπίστωνε µε όλο και πιο σκληρό τρόπο ότι οι προσδοκίες και οι αξίες που της προσέφερε αυτού του είδους η τηλεόραση δεν ανταποκρίνονταν πλέον στα δεδοµένα της πραγµατικότητάς της.Ηταν ένα µήνυµα που δεν ήταν έτοιµη να το λάβει η Ελένη Μενεγάκη και βρέθηκε για µια ακόµη χρονιά να χαχανίζει στους καναπέδες, µε το διαζύγιό της να στρέφει προς στιγµήν την κουτσοµπολίστικη κάµερα στο πρόσωπό της και µαζί την περιέργεια µέρους του κοινού. Το γεγονός ότι δεν κράτησε, ωστόσο, την προσοχή επί µακρόν στην εκποµπή είναι απόδειξη ότι οι καιροί απαιτούν αλλαγές επί της ουσίας και ότι παλιά τερτίπια όπως η έκθεση των προσωπικών της δεν έχουν παρά εφήµερα τηλεοπτικά οφέλη. Η διεκδίκηση του βλέµµατος του κοινού και η δηµιουργία της ψευδοοικειότητας εγείρουν και την επικριτική του διάθεση, ιδίως για συµπεριφορές που σε εποχές οικονοµικής στενότητας και µεγάλων κοινωνικών προβληµάτων φαίνονται προκλητικές. Οσο για τον τίτλο της «βασιλίσσης» που της απονεµήθηκε, µάλλον την εµπόδισε από το να δει την πραγµατικότητα, όπως συνήθως συµβαίνει µε τους παντός είδους «βασιλείς» στων οποίων την αφασία ποντάρουν για να συντηρήσουν την εξουσία τους «αυλικοί» και «αυλοκόλακες». Αντιθέτως, η επιλογή του Αnt1 µε τους Καραµεροχαριτάτους αποδείχθηκε η ιδανική γέφυρα της παλιάς πρωινής ζώνης µε την καινούργια εποχή, όπου στα ζώδια, τις µαγειρικές και τις γυµναστικές επιδείξεις από σέξι γυµνάστρια, προσφέρεται σαν συµπλήρωµα στο φιλοθέαµον ένα είδος ψυχαγωγικής ενηµέρωσης. Χωρίς να αποµακρυνθεί το περιεχόµενο από τις συνήθειες που έχει δηµιουργήσει, αξιοποιήθηκε η σχέση του διδύµου των παρουσιαστών µε το κοινό από τις θερινές ενηµερωτικές τους εκποµπές. Τέλος, η πεντάδα του «Οµορφου κόσµου» βρέθηκε να υποστηρίζει ένα παλιωµένο κόνσεπτ, µε µοναδικό χαρτί το νεανικό παρουσιαστικό τους. Επιπλέον µειονέκτηµα ότι χρειάζονταν χρόνο για να καθιερωθούν και να βρουν τους ρόλους τους. Χρόνο που περιορίζεται από την οικονοµική στενότητα. Γι’ αυτό και προτιµώνται λύσεις εντυπωσιακές και έτοιµες. Εκείνες που αξιοποιούν ήδη γνωστούς στο φιλοθέαµον παρουσιαστές, σε συνδυασµούς που υπαινίσσονται καυτό ριάλιτι, όπως το νιόπαντρο δίδυµο Λιάγκα - Σκορδά, και προσφέρονται για κουτσοµπολίστικη αξιοποίηση. Κατόπιν αυτών, οι αποχαιρετισµοί των παρουσιαστών, σύµφωνα µε το καθιερωµένο τελετουργικό τέτοιας εποχής, αντανακλούσαν την περασµένη Παρασκευή την ίδια την πορεία της κάθε εκποµπής. Ενθουσιώδεις και µε ικανοποίηση από την απόδοσή τους οι Καραµεροχαριτάτοι, συγκρατηµένη και µε το βλέµµα στους Γερµανούς ιδιοκτήτες του καναλιού, των οποίων έπλεξε το εγκώµιο η Μενεγάκη, ενώ ξέσπασαν σε λυγµούς ο Ουγγαρέζος και η Καινούργιου στον «Οµορφο κόσµο», δεν µπόρεσε να συγκρατήσει τα δάκρυά της η Αραµπατζή και συγγνώµη ζήτησε από όσους περίµεναν περισσότερα από εκείνη, σαν µαθητριούλα που υπόσχεται καλύτερη απόδοση του χρόνου, η Δούκισσα Νοµικού. Ο Παπαδάκης έδωσε ραντεβού µε το κοινό διαβεβαιώνοντάς ότι θα τα ξαναπούν από «το ίδιο ή από άλλο κανάλι».


http://digital.tanea.gr/



Share on Facebook