Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

Πανελλαδική πρωτιά της Θεσσαλονίκης στην πτώση της τουριστικής κίνησ


Την πανελλαδική πρωτιά στην πτώση της τουριστικής κίνησης τη φετινή περίοδο σε σχέση με πέρσι κατέχει η Θεσσαλονίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι το Μάιο, που ξεκινά η τουριστική κίνηση του καλοκαιριού, η μείωση στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης έφτασε το 23% σε σχέση με πέρσι, ενώ η πτώση στα έσοδα των ξενοδοχείων «άγγιξε» το 29,5%.

Την επομένη...
μάλιστα των θλιβερών γεγονότων της Αθήνας, όπου έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι, κατά τις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας εναντίον των κυβερνητικών μέτρων, ξεκίνησαν οι ακυρώσεις κρατήσεων σε ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. Συνολικά για το χρονικό διάστημα από τις αρχές Μαΐου μέχρι τις αρχές Ιουλίου ακυρώθηκαν 10.000 διανυκτερεύσεις τουριστών από το Ισραήλ, την Πολωνία, την Αγγλία και τη Γερμανία.

Τον κανόνα του ντόμινο ακολουθούν παράλληλα και οι κρατήσεις ξενοδοχείων για τα Σαββατοκύριακα (city break) κυρίως από τουρίστες των Βαλκανίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις μεταδίδεται από τα μέσα ενημέρωσης η πραγματοποίηση διαδηλώσεων στη Θεσσαλονίκη οι ακυρώσεις των κρατήσεων ξενοδοχείων φτάνουν το 3 με 10%.

Τα παραπάνω στοιχεία παρουσίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Αριστοτέλης Θωμόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης για τον τουρισμό στο νομό. «Κλικ γίνεται και αμέσως έχουμε φόβο στο εξωτερικό. Η κατάσταση στον τομέα του τουρισμού στη Θεσσαλονίκη είναι τραγική» είπε o κ. Θωμόπουλος και ζήτησε από το υπουργείο τουρισμού να εντάξει έστω και τώρα την πόλη στον καμπάνια για την τουριστική προβολή της χώρας.

Από την πλευρά του ο κ. Ψωμιάδης επισήμανε ότι η νομαρχία έχει κάνει μεγάλες προσπάθειες για την αύξηση της τουριστικής κίνησης ωστόσο περιμένει ακόμη από το κράτος τις 400.000 ευρώ για την περσινή τουριστική περίοδο και αντίστοιχο ποσό για τη φετινή.

Αναφερόμενος στις νέες πρωτοβουλίες της νομαρχίας για τον τουρισμό τόνισε ότι ο «Καλλικράτης» εισάγει νέα δεδομένα για την ανάγκη σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης σε επίπεδο πλέον περιφέρειας, ενώ προανήγγειλε δεκαετές επιχειρησιακό σχέδιο για τον τουρισμό και πενταετές σχέδιο μάρκετινγκ για την προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας. Είπε ακόμη ότι ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής της Θεσσαλονίκης θα υλοποιήσει σχέδιο διαχείρισης της κρίσης για τη διάσωση του τουριστικού προϊόντος, με σημείο αναφοράς τον εορτασμό των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης και συγκριτικά πλεονεκτήματα τα φυσικά χαρίσματα της Μακεδονίας, τις θάλασσές της, τον ιαματικό και θρησκευτικό τουρισμό και τα χιονοδρομικά κέντρα.

Share on Facebook