"Θετική καταγράφεται η αξιολόγηση των δράσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος στους οκτώ μήνες της νέας διακυβέρνησης αν και η άποψη της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF Hellas, είναι ότι ένας…κούκος (σ.σ η κ. Μπιρμπίλη) δεν φέρνει την Άνοιξη.
Σύμφωνα με την πέμπτη ετήσια έκθεση για την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στην Ελλάδα που έδωσε χθες στην δημοσιότητα η διεθνής οργάνωση, οι ευαισθησίες σε θέματα περιβάλλοντος της...
υπουργού, δεν φαίνεται να διαπερνούν το σύνολο της κυβέρνησης, με το κίνδυνο να εξανεμιστούν από την οικονομική κρίση.
Ως παράδειγμα, αναφέρεται η βούληση του ΥΠΕΚΑ για δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου από τα πρόστιμα που θα εισρεύσουν από τους ημιυπαίθριους χώρους μιας και η εντύπωση που υπάρχει είναι ότι θα θυσιαστούν για να βουλώσουν τις μεγάλες δημοσιονομικές τρύπες.
Μεγάλος ασθενής παραμένει η χώρα μας στην ενσωμάτωση κοινοτικών οδηγιών, καθώς οι
συνολικές υποθέσεις για τις οποίες έχει κινηθεί προδικαστική διαδικασία από την ΕΕ είναι 26.
Ως «πρωταθλητές» στην εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας, η έκθεση χαρακτηρίζει τους τομείς της προστασίας των δασών και των υδάτινων πόρων και τη διαχείριση των αποβλήτων. Εντοπίζονται μεγάλες καθυστερήσεις στην διοικητική αναδιάρθρωση του υπουργείου στον τομέα των δασών με αποτέλεσμα να διατυπώνονται μεγάλες ανησυχίες για την δασική προστασία της χώρας.
Προβληματική καθίσταται η ενίσχυση με προσωπικό των δασαρχείων παρά τις εξαγγελίες για «μετάγγιση» κόσμου από την Αγροφυλακή ενώ μεγάλες αδυναμίες που εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για το περιβάλλον εξακολουθεί να εμφανίζει ο τομέας των υδάτινων πόρων και η ελλειμματική διαχείριση των αστικών αλλά και επικίνδυνων αποβλήτων.
Εντελώς παραμελημένος χαρακτηρίζεται ο τομέας της αντιμετώπισης του περιβαλλοντικού θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2007 έπρεπε να καταρτιστούν και να κατατεθούν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή χάρτες θορύβου για συγκεκριμένες αστικές περιοχές άνω των 250.000 κατοίκων, μεγάλους αστικούς και σιδηροδρομικούς άξονες, καθώς και για μεγάλα αεροδρόμια.
Για την Ελλάδα, οι περιοχές που θα πρέπει να χαρτογραφηθούν αρχικά είναι οι δήμοι Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, η Αττική Οδός, κάποια τμήματα της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας και της ΠΑΘΕ, και τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου που περιέχεται στα όρια του Δήμου Αθηναίων και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Καμία πρόοδος δεν σημειώθηκε στη κατάρτιση των χαρτών θορύβου εκτός εκείνων που αφορούν το Διεθνές Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Αξιοσημείωτη ώθηση, αλλά με επιφυλάξεις ως προς την απλούστευση των αδειοδοτικών διαδικασιών, έχει δοθεί στον τομέα της ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπως επίσης και στην ενεργειακή εξοικονόμηση. Τέλος, θετικές αλλά σίγουρα όχι επαρκείς, είναι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που δείχνουν θετική αλλαγή πολιτικής πλεύσης στα ζητήματα προστασίας της βιοποικιλότητας και σημαντικών βιοτόπων.
«Η μεγάλη αλλαγή που σημειώθηκε με την ίδρυση του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δεν αρκεί για να φέρει την περιβαλλοντική άνοιξη», τονίζει η Θεοδότα Νάντσου, Συντονίστρια Περιβαλλοντικής Πολιτικής. «Για τη σωστή αντιμετώπιση των συσσωρευμένων προβλημάτων απαιτείται κεντρικός συντονισμός και συμμετοχή όλων των συναρμόδιων υπουργείων και υπηρεσιών».
protothema.gr"
Share on Facebook