"Ύστερα από έναν εφιαλτικό, σε ότι αφορά τα οικονομικά, χειμώνα για τους Έλληνες, οι διακοπές μοιάζουν απαραίτητες για τον καθένα μας. Όμως κι αυτές φέτος γίνονται ακόμα πιο δύσκολες, λόγω της αύξησης στην τιμή των καυσίμων η οποία βάζει κυριολεκτικά φωτιά στις μετακινήσεις, το κόστος των οποίων αυξήθηκε σε σχέση με πέρσι πάνω από 50% ενώ στα ήδη επιβαρημένα...
οικονομικά των νοικοκυριών προστέθηκαν και οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων.
Ξεπέρασε το 1,7 η αμόλυβδη
Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε διάφορες τουριστικές περιοχές της χώρας αλλά και σε ορισμένα πρατήρια εθνικών οδών ξεπέρασε ακόμα και το 1,7 ευρώ το λίτρο, κάνοντας «εφιάλτη» το γέμισμα του ρεζερβουάρ για τους πρώτους εκδρομείς του φετινού καλοκαιριού.Μάλιστα, όπως λένε οι πρατηριούχοι δεν προβλέπεται μείωση των τιμών καθώς οι αυξήσεις το τελευταίο διάστημα δεν προέρχονται από κερδοσκοπικά φαινόμενα αλλά από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και την αναπροσαρμογή του ΦΠΑ στο 23% από 21%.
Γιάννινα-Κρήτη 87 ευρώ πιο ακριβά
Ενδεικτικά το κόστος για τη διαδρομή Γιάννινα - Αθήνα με επιστροφή πέρσι ήταν σχεδόν 90 ευρώ (με κατανάλωση 10 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα) και φέτος εκτοξεύτηκε στα 135 ευρώ.Εάν προσθέσει κανείς και το κόστος των διοδίων, μια οικογένεια που θα θελήσει να ταξιδέψει στην πρωτεύουσα προκειμένου να κάνει τις διακοπές της σε κάποιο νησί του Αιγαίου είναι αναγκασμένη να πληρώσει συνολικά περισσότερα από 171 ευρώ ενώ πέρσι πλήρωνε 122 ευρώ. Αν μάλιστα συνεχίσει τις διακοπές της στην Κρήτη, για παράδειγμα, και στη διάρκεια της παραμονής της πραγματοποιήσει μετακινήσεις 500 χιλιομέτρων, τότε το κόστος για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του αυτοκίνητου φτάνει τα 82 ευρώ ενώ πέρσι το αντίστοιχο πόσο ήταν μόλις 54 ευρώ.Δηλαδή μόνο για τις μετακινήσεις της (και χωρίς τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια) μια οικογένεια για να ταξιδέψει από τα Γιάννινα στην Κρήτη, μέσω Αθήνας, θα πρέπει να πληρώσει 253 ευρώ ενώ πέρσι για το ίδιο ταξίδι πλήρωνε 176 ευρώ.Αν τώρα σε αυτά υπολογίσουμε και την αύξηση, λόγω των ανατιμήσεων στα καύσιμα, και στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια τότε η διαφορά γίνεται ακόμα μεγαλύτερη.
Λουκέτα σε πολλά πρατήρια
Η ραγδαία αύξηση στις τιμές των καυσίμων έχει οδηγήσει τους καταναλωτές σε μείωση της κατανάλωσης. Όπως λένε οι πρατηριούχοι οι επιπτώσεις από την εξέλιξη αυτή είναι δυσβάσταχτες. Ο συνδυασμός μείωσης της ζήτησης εξηγούν ότι φτάνει ακόμα και το 30% ενώ η ανάγκη για αύξηση των κεφαλαίων κίνησης των επιχειρήσεων, καθώς οι φόροι προκαταβάλλονται αλλά και η άρνηση των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει μια ασφυκτική κατάσταση σε πρατήρια και εταιρείες. Από τις αρχές του χρόνου πάνω από 300 πρατήρια έχουν βάλει οριστικό ή προσωρινό λουκέτο, ενώ κάθε εβδομάδα ο αριθμός αυξάνεται.
Ασημένιο στην ακρίβεια
Ακόμη, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα ανέβηκε στο «βάθρο των πρωταθλητών», στην ακρίβεια των υγρών καυσίμων, κατέχοντας για τον μήνα Μάιο τη δεύτερη θέση μετά την Ολλανδία που είχε την ακριβότερη τιμή στην αμόλυβδη.Συγκεκριμένα, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ήταν στην Ελλάδα στο 1,52 ευρώ το λίτρο όταν στην Ολλανδία η αντίστοιχη τιμή ήταν στο 1,53 ευρώ. Ακολούθησε η Δανία με 1,48 ευρώ ανά λίτρο, το Βέλγιο και η Φινλανδία με την τιμή της αμόλυβδης να διαμορφώνεται στα 1,46 ευρώ το λίτρο, ενώ οι φθηνότερες χώρες σύμφωνα με τα στοιχεία της Ε.Ε. ήταν η Λετονία με τιμή 1,12 ευρώ το λίτρο, η Ρουμανία (1,07 ευρώ), η Βουλγαρία (1,04 ευρώ) και η Κύπρος με 1,04 ευρώ το λίτρο.
ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ"
Share on Facebook