"Ο σταθμός διοδίων στο Δροσοχώρι μπορεί να μη λειτουργήσει, όπως δεσμεύτηκε πρόσφατα ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, αλλά όποιος θα περνά από κει θα πληρώνει! Θα πληρώνει γενικά όποιος θα μπαίνει στην Εγνατία οδό, είτε για να διανύσει ένα χιλιόμετρο είτε 600 χιλιόμετρα.Το περίφημο σύστημα της βινιέτας το οποίο θα λειτουργήσει στον αυτοκινητόδρομο (με εξαίρεση τα διόδια Πολύμυλου και Μαλγάρων που θα παραμείνουν παραδοσιακά) από το 2011 και για δύο χρόνια «εγγυάται» την καταβολή αντιτίμου για διόδια. Ωστόσο, οι...
φορείς της πόλης, αμέσως μετά τη δέσμευση του κ. Μαγκριώτη, έσπευσαν να πανηγυρίσουν και να θεωρήσουν ως νίκη της τοπικής κοινωνίας την κατάργηση των διοδίων στο Δροσοχώρι. Κάτι που θα αποτελούσε όντως νίκη αν ίσχυε ο παλιός σχεδιασμός της Εγνατίας οδού: οι 13 δηλαδή σταθμοί διοδίων. Ο σχεδιασμός αυτός είναι άκυρος εδώ και καιρό, και οι τοπικοί φορείς όχι μόνο δεν κατάφεραν να προλάβουν τις εξελίξεις, αλλά δυστυχώς αρκετοί από αυτούς δεν τις κατάλαβαν καν και συνεχίζουν να χαίρονται για τα διόδια στο Δροσοχώρι.Το σύστημα της βινιέτας είναι ένα σύστημα χρονοχρέωσης το οποίο λειτουργεί σε χώρες όπως η Αυστρία και η Ελβετία. «Όποιος θα θέλει να χρησιμοποιήσει την Εγνατία οδό, θα πρέπει να έχει στο αυτοκίνητό του ένα σήμα που θα το προμηθεύεται είτε μέσω ίντερνετ είτε μέσω διάφορων σημείων πώλησης, τα οποία ακόμα δεν έχουμε καθορίσει» τονίζει ο αντιπρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της Εγνατίας Οδού Γιάννης Τσακλίδης.Το σήμα αυτό θα έχει ημερήσια, τριήμερη, εβδομαδιαία, μηνιαία ή ετήσια ισχύ. Οι κατηγορίες που θα ισχύσουν, δεν έχουν ακόμα αποφασιστεί. Ο κάθε οδηγός δηλαδή θα αγοράζει το αντίστοιχο σήμα, ανάλογα με το πόσο χρόνο υποθέτει ότι θα κάνει χρήση της Εγνατίας. Και αυτοί που θα μπαινοβγαίνουν; Οι κάτοικοι δηλαδή του νομού Ιωαννίνων που πηγαινοέρχονται για παράδειγμα στη διαδρομή Γιάννενα-Μέτσοβο;Στο εξωτερικό, τέτοιου είδους μετακινήσεις γίνονται από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, το οποίο δεν βρίσκεται στα κακά του τα χάλια όπως αυτό της Ηπείρου, ούτε είναι τόσο επικίνδυνο. Δυστυχώς, όσοι θέλουν να διανύσουν (θεωρητικά) μικρές αποστάσεις είναι υποχρεωμένοι εκ των πραγμάτων να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο και άρα να τον πληρώνουν. Είναι προφανές ότι οι κάτοικοι του νομού έχουν δύο επιλογές: Ή να πηγαίνουν από τον παλιό δρόμο, χάνοντας πολύ χρόνο και κυρίως θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή της, ή να πληρώνουν. Στην Εγνατία Οδό Α.Ε. υπάρχει η σκέψη οι μετακινούμενοι εντός νομού να αγοράζουν πιο φτηνό σήμα, χωρίς όμως η σκέψη αυτή να έχει πάρει τελική μορφή –και αν πάρει.Το σύστημα της βινιέτας σκοντάφτει σε κάτι πολύ σημαντικό: στον έλεγχο. Κάτι που παραδέχεται και ο κ. Τσακλίδης. «Σκεφτόμαστε να κάνουμε και δική μας αστυνομία» τονίζει με την προϋπόθεση ότι το υπουργείο δεν θα παραχωρήσει τη συντήρηση και τα διόδια της Εγνατίας σε ιδιώτες. «Η κυβέρνηση έχει στο μυαλό της τις συμβάσεις παραχώρησης, αλλά δεν είναι προτεραιότητά της» επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της εταιρίας. Όλα εξαρτώνται από τι θα πει η τρόικα και από το πόσο «ζεστό» χρήμα θα χρειαστεί το κράτος –κάτι που θα το αναγκάσει να βάλει στο παιχνίδι τους ιδιώτες. Με την ενδεχόμενη έλευση των ιδιωτών, το κεφάλαιο «διόδια» δεν αποκλείεται να ξανανοίξει και οι σχεδιασμοί του υπουργείου για εφαρμογή του συστήματος βινιέτας για δύο χρόνια και στη συνέχεια των ηλεκτρονικών διοδίων να πάνε στράφι.
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ"
Share on Facebook