Η Μόνα Λίζα και έξι άλλα πορτρέτα ζωγραφισμένα από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι αποκάλυψαν νέα μυστικά τους, χάρη σε επιστημονικές αναλύσεις που προσδιόρισαν τη σύνθεση και το πάχος του κάθε στρώματος χρώματος στα έργα. Πάρα πολύ λεπτά στρώματα χρώματος έχουν απλωθεί για...
...να σβήσουν βαθμιαία τα περιγράμματα, και να κάνουν πιο ομαλές τις μεταβάσεις από τη σκιά στο φως στα πρόσωπα, πως έχει γίνει δηλδή η διαβάθμιση των φωτοσκιάσεων (ντεγκραντέ) με την τεχνική που ονομάζεται "σφουμάτο".
Επτά πίνακες που αποδίδονται στον Λεονάρντο ντα Βίντσι υποβλήθηκαν σε ανάλυση "χωρίς άμεση δειγματοληψία, από τις αίθουσες του Μουσείου του Λούβρου"--(Ο Ευαγγελισμός, Η Παναγία των Βράχων, Η Ωραία Σιδηρουργός, Η Μόνα Λίζα (Τζοκόντα), Ο Αγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής, Ο Βάκχος και η Αγία Αννα, Η Παρθένος και το Βρέφος)--αναφέρει το γαλλικό Εθνικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας (CNRS), σε ανακοίνωση του.
Share on Facebook