Παρασκευή 23 Ιουλίου 2010

"Πειραγμένες αντλίες σε βενζινάδικο..."


"Σήμερα το πρωί έβαλα βενζίνη στο πρατήριο Shell στη οδό Κύπρου στην Αργυρούπολη. Στο συγκεκριμένο βενζινάδικο έχω βάλει αρκετές φορές βενζίνη, έχει πάντα χαμηλή τιμή, και η αλήθεια είναι οτι δεν είχα πρόβλημα στο παρελθόν (τουλάχιστον όσον αφορά στην ποσότητα και στην τελική τιμή). Σήμερα, προσπαθούσαν να με πείσουν οτι το αυτοκίνητο μου παίρνει...
63 λιτρα. Ο κατασκευαστής δηλώνει οτι το ντεπόζιτο είναι των 60 λίτρων (συμπεριλαμβανομένης της ρεζέρβας) κατι που επιβεβαίωσα και με άνθρωπο μέσα στη Kosmocar. Είμαι παράφρων ή απλώς με σφάξανε με το βαμβάκι; Αν βάλετε στο google to συγκεκριμένο βενζινάδικο θα πάρετε κάποιες απαντήσεις....."

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

----------

Δε θέλω να δικαιολογήσω κανέναν αλλα τα ντεπόζιτα τον αυτοκινήτων λόγο του οτι ειναι και πλαστικά με το καιρό ανοιγούν και ειναι λογικό να πέρνουν λίγα λίτρα παραπάνω από οτι λέει ο κατασκευαστείς,αλλα και οταν ειναι καινούργια πάλι υπάρχει πιθάνοτητα να παιρνουν πραραπάνω λίτρα γιατι οταν κατασκευαζουν ντεποζιτα η καζανια μεγαλα τον ογκο τον μετρανε με νερο και οχι με βενζινη η πετρελειο που διαφÎ! �ρει το ειδικο βαρος(κατι τετοιο ειναι τελος παντων)

--------

Αγαπητέ φίλε όσο αναφορά το κλέψιμο που πιστεύεις ότι έγινε στο βενζινάδικο
έχω να σου αναφέρω τα εξής: η βενζίνη είναι υγρό με συνέπεια στις ζεστές
μέρες του καλοκαιριού να διαστέλλετε με συνέπεια αύξηση του όγκου του.
Το αντίθετο συμβαίνει βέβαια το χειμώνα. Άρα γενικά είναι λάθος η μέτρηση
της ποσότητας των καυσίμων με τον όγκο (lt). Το πιο σωστό θα ήταν να
τα μετράγαμε με την πυκνότητα (gr/lt). Πρακτικά όμως είναι αδύνατον. Άρα
δυστυχώς άλλες φορές θα χάνουμε κι άλλες θα κερδίζουμε ανάλογα με τις
καιρικές συνθήκες.


-------------


Σχετικά με τα πρατήρια που κλέβουν στην αντλία και το πόσο χωράει τα ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μου έχω αναρωτηθεί κι εγώ πολλές φορές. Από τις παρατηρήσεις μου πιστεύω πως ο όγκος που αναφέρει ο κατασκευαστής δεν είναι πάντα το μέγιστο που μπορείς να βάλεις. Για παράδειγμα, αν γεμίσεις μέχρι πάνω βάζεις κάποια λίτρα και στη σωλήνα που οδηγεί στο δοχείο. Αν το έδαφος γέρνει προς τη μεριά του στομίου τότε εγκλωβίζεται αέρας στο δοχείο και παίρνει λιγότερο. Πχ σε δικό μου αμάξι σε συγκεκριμένο πρατήριο γεμίζω και αμέσως μετά κάνω αναστροφή και παίρνω άλλα 5 λίτρα, απλά επειδή άλλαξε η κλίση. Επιπλέων τα δοχεία έχουν περίεργα σχήματα με βαθουλώματα για να χωράνε στο αμάξωμα με αποτέλεσμα πάλι να μην ξέρεις πόσο τελικά καύσιμο έχεις πριν γεμίσεις. Έτσι όταν θέλω να τσεκάρω κάποιο πρατήριο κάνω το εξής: Ζητάω να μου γεμίσουν ένα 4λιτρο δοχείο (από αλλαγή λαδιού του κινητήρα) δήθεν για την κουρευτική μηχανή του γκαζόν και σημειώνω με τρόπο ακριβός πόσα λίτρα έγραφε η αντλία. Έπειτα με την ησυχία μου το επαληθεύω στο σπίτι. Όσο πιο μεγάλο το δοχείο τόσο πιο σωστή η μέτρηση αφού στο λίτρο η «κλεμμένη» ποσότητα θα είναι σχετικά μικρή για να μετρηθεί. Αν πάτε με το πλαστικό μπουκαλάκι και τον μαρκαδόρο, εκτός ότι μπορεί να προσβάλετε και άδικα κάποιον, πολύ πιθανόν να αρνηθεί να σας βάλει αφού είναι παράνομο.

------------------------


Όπως είναι γνωστόν τα ρεζερβουάρ διαστέλλονται με την ζέστη και ανέκαθεν χρησιμοποιείται σαν καλή δικαιολόγια.Κάποτε ένας επιτήδιος προμηθευτής της υπηρεσίας μου επικαλούνταν αυτό τον νόμο της φύσης ώστε να μου δώσει να καταλάβω που μπορεί να χώρεσαν τα 2650lt που μπήκαν σε δεξαμενή καυσίμων 2000lt.κι ένας άλλος δύο φορές χώρεσε 4,3lt και 4,5 lt με 3,8lt διαπιστωμένο ντεπόζιτο¨astrea grand¨ σε πανάκριβο μονοπωλιακό κεντρικότατο βενζινάδικο της θεσσαλονίκης.δεν ήταν! ανάγκη να βάλεις άνθρωπό από ΜΕΣΑ για να στο επιβεβαιώσει πως έχεις 60 lt ντεπόζιτο Ελληναρά! Το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου να διαβάσεις η μια βόλτα στο διαδύκτιο έφτανε.

----------



Share on Facebook