Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

"Χωρίς πλοία έμεινε η Γαύδος!"


"Χωρίς πλοίο της γραμμής μένει η Γαύδος! Το ακτοπλοϊκό δρομολόγιο με τα πλοία: "Σαμαριά" και "Δασκαλογιάννης" που το εκτελούσαν, σταματά λόγω των νέων κανόνων ασφαλείας της Ευρωπαικής Ενωσης που τέθηκαν χθες σε ισχύ. Όπως γράφουν τα 'Χανιώτικα Νέα' Τα συγκεκριμένα πλοία, από τα οποία...

το ένα ("Δασκαλογιάννης") πήρε νέο πιστοποιητικό ασφαλείας, δεν επιτρέπεται πλέον να μεταφέρουν επιβάτες. Αν είχε διατηρήσει το προηγούμενο πιστοποιητικό, σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορούσε να συνεχίσει τα δρομολόγια! Το τελευταίο, προς το παρόν, δρομολόγιο εκτελέστηκε χθες κατ' εξαίρεση, καθώς δόθηκε παράταση μίας μέρας στην εφαρμογή της οδηγίας.
Από σήμερα, λοιπόν, στη Γαύδο θα είναι αποκλεισμένοι όχι μόνον οι λιγοστοί κάτοικοί της αλλά και οι επισκέπτες της, που αν δεν βρεθεί άμεσα λύση δεν θα έχουν τρόπο να επιστρέψουν στην Κρήτη. Από τη μεριά της, η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Δυτικής Κρήτης (ΑΝΕΝΔΥΚ) που εκτελεί τα δρομολόγια, ζητεί να εξαιρεθούν τα δύο πλοία της, "Σαμαριά" και "Δασκαλογιάννης", από την Ευρωπαϊκή Οδηγία, αφού πρόσφατα είχε αναβαθμίσει τα μέτρα ασφαλείας.
Συγκεκριμένα ο πρόεδρος της ΑΝΕΝΔΥΚ, Γιάννης Μπραουδάκης, εξηγεί στα ΧΝ:
"Το πρόβλημα αρχίζει με την αλλαγή των κανόνων ασφαλείας που προκύπτουν από την ευρωπαϊκή οδηγία 9818. Με βάση την οδηγία, από την 1η Ιουλίου υποβαθμίζονται κάποια πλοία. Τα δικά μας σκάφη, το "Σαμαριά" και το "Δασκαλογιάννης", με τη συμμόρφωση που είχαμε κάνει το 2006 είχε επιτραπεί να δέχονται 500 επιβάτες έκαστο".
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η νέα οδηγία επιτρέπει ορισμένες εξαιρέσεις. "Εδώ και δύο μήνες ζητήσαμε να συνεχιστεί το προηγούμενο καθεστώς. Ομως η ερμηνεία του σχετικού άρθρου είναι διϊστάμενη".
Ο κ. Μπραουδάκης τόνισε ακόμη ότι "ξοδέψαμε πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ για να συμμορφωθούμε κατά 50% με επιπλέον συστήματα ασφαλείας αλλά τελικά το πλοίο υποβαθμίστηκε."

http://www.cretalive.gr

Share on Facebook