Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

Eπιστολή εργαζόμενης υπό απόλυση απο το Έθνος


"Αυτή είναι η επιστολή που έστειλε μια από τις υπό απόλυση δημοσιογράφους του Εθνους στον Διευθυντή της Εφημερίδας. Η συνάντηση του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ με τον Διευθυντή απέβη άκαρπη, ενω ο Π. Σόμπολος ζήτησε ραντεβού με τον εκδότη προκειμένου να μην προχωρήσει η απόλυση των συντακτών. Το κλίμα στη...




γενική συνέλευση των συντακτών, είναι υπέρ της κήρυξης απεργίας, ωστόσο αναμένεται το αποτέλεσμα της επαφής του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ με τον εκδότη πριν ληφθεί οποιαδήποτε απόφαση.

Χαλάνδρι, 21 Ιουλίου 2010

Προς:
Θανάση Τσεκούρα, Γενικό Διευθυντή “Εθνους”

Κοινοποίηση:
Ειρήνη Μανουσάκη, Επιχειρησιακή Διεύθυνση Εφημερίδων

Κύριε Διευθυντά, χθες με κάλεσαν στο τμήμα προσωπικού για να μου ανακοινώσουν την απόλυσή μου. Μαζί με μένα κάλεσαν και τις συναδέλφους Κλέλια Γιαρίμογλου, Ειρήνη Μιχαλούδη και Ηλιάννα Πλατή.

Και οι 4 από όσο γνωρίζω, γιατί ενδέχεται να έχουν συμβεί αλλαγές εν αγνοία μου, ανήκαμε στο κέντρο κόστους των Ειδικών Εκδόσεων της εφημερίδας Εθνος. Οι εκδόσεις αυτές δεν ήταν περιοδικά αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της ύλης της εφημερίδας, που εξυπηρετούσαν ενημερωτικούς αλλά και διαφημιστικούς στόχους, τουλάχιστον τα τελευταία 10 χρόνια. Προσωπικά είχα αναλάβει την αρχισυνταξία των ειδικών εκδόσεων το 2004.

Η αρχική δικαιολογία που μας ανακοινώθηκε για την απόλυσή μας ήταν ότι την χρονιά που μας πέρασε οι Ειδικές Εκδόσεις είχαν μόνο τρία κοστολόγια. Ωστόσο όπως θα διαπιστώσετε κι εσείς από τον πίνακα που σας επισυνάπτω οι εκδόσεις ήταν πολύ περισσότερες.

Θα ήθελα επίσης να σας ενημερώσω ότι τον Μάρτιο μου ζητήθηκε από την προηγούμενη διεύθυνση της εφημερίδας να εργαστώ και στην ιστοσελίδα του «Εθνους»-παράλληλα με τα καθήκοντα μου στις Ειδικές Εκδόσεις, χωρίς να αυξηθεί ο μισθός μου και δέχτηκα αμέσως. Από τότε όποια ημέρα δεν εργαζόμουν για τις εκδόσεις ήμουν παρούσα και διαθέσιμη στην ιστοσελίδα της εφημερίδας. Η επικοινωνία μου με τον υπεύθυνο της ιστοσελίδας που υποδηλώνει την διαθεσιμότητά μου και την προθυμία μου είναι καταγραμμένη ηλεκτρονικά σε mail και msn.

Ολα αυτά τα χρόνια όμως κάλυπτα και συνεργαζόμουν με πολλά τμήματα της εφημερίδας όπου κάθε φορά μπορούσα να φανώ χρήσιμη. Επίσης, είχα πολλές φορές καταθέσει προτάσεις και ιδέες με σκοπό την διεύρυνση των θεμάτων της εφημερίδας αλλά και την αύξηση της αναγνωσιμότητας της (οι προτάσεις είναι διαθέσιμες για όποιον θέλει να τις δει). Ολα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησα να σκέφτομαι, να προτείνω, να δηλώνω πρόθυμη και να δουλεύω ακατάπαυστα –εκτός οποιουδήποτε ωραρίου- για την εφημερίδα Εθνος. Δεν υπήρξε ούτε μία φορά που να αρνηθώ, να μην είμαι διαθέσιμη ή να μην φέρω εις πέρας οποιαδήποτε εργασία μου είχε ανατεθεί. Εχω δουλέψει πολλές υπερωρίες, πάρα πολλά Σαββατοκύριακα, έχω «κλείσει» 24ωρα μέσα στο κτίριο γράφοντας και διορθώνοντας χωρίς να πληρωθώ ούτε ένα ευρώ παραπάνω από τα ελάχιστα λεφτά που πληρώνομαι αν και έχω 22 χρόνια εμπειρία. Ποτέ δεν παραπονέθηκα, ποτέ δεν απαίτησα το παραμικρό πέρα από σεβασμό και ανεκτές συνθήκες εργασίας. Νομίζω ότι είναι εύκολο, μιλώντας με τους άμεσους συνεργάτες μου, να διαπιστώσει κάποιος ότι συνεργάστηκα με όλους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, λύνοντας προβλήματα κι όχι δημιουργώντας.

Αυτό που δεν έκανα τόσα χρόνια, ούτε στο Εθνος, ούτε πουθενά αλλού, ήταν δημόσιες σχέσεις. Η δουλειά μου είναι να σκέφτομαι, να δημιουργώ, να γράφω και να διορθώνω κείμενα. Κι αυτό έκανα όσο καλύτερα μπορούσα.

Τέλος θα ήθελα να επισημάνω ότι οι Ειδικές Εκδόσεις είχαν μόνο κέρδη κι όχι έξοδα. Είναι εύκολο να δει κανείς ότι με ελάχιστο κόστος –μπορώ να καταθέσω τα στοιχεία σε όποιον ενδιαφέρεται- η εφημερίδα είχε μόνο ξεκάθαρο κέρδος. Επίσης, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι τα προηγούμενα χρόνια που οι Ειδικές ήταν διπλές και τριπλές και δουλεύαμε όλες 10-12 ώρες κανένας δεν ανησύχησε. Ακόμα και σήμερα όμως καλύπτουμε όλες διπλές θέσεις εργασίας μέσα στην εφημερίδα, με πενιχρό μισθό και δεν απασχολούμαστε ΠΟΤΕ λιγότερες από 8 ώρες, αν και συντάκτριες.

Αν και στο κέντρο κόστους φαινόμαστε να απασχολούμαστε αποκλειστικά και οι 4, στις πραγματικότητα μόνο εγώ και η Κλέλια Γιαρίμογλου δουλεύαμε κυρίως γι αυτές. Η Ηλιάννα Πλατή τα τελευταία χρόνια ήταν πλήρως απασχολούμενη στις εκδόσεις του Γιάννη Ντρενογιάννη και βοηθούσε στις Ειδικές αλλά και η Ειρήνη Μιχαλούδη είχε μεταπηδήσει στο ελεύθερο ρεπορτάζ της εφημερίδας τον τελευταίο χρόνο. Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι η συνάδελφος είχε δηλώσει την πρόθεσή της πέρσι να παραιτηθεί μετά από πρόταση εργασίας που της είχε γίνει από άλλη εφημερίδα και οι υπεύθυνοι του Εθνους της είχαν δηλώσει ότι η εμπειρία της και η ικανότητά της είναι απαραίτητες στην εφημερίδα ζητώντας της να παραμείνει. Στην πορεία όμως οι προτάσεις της για ελεύθερα θέματα και οι συνεχείς «ενοχλήσεις» της για να κάνει διάφορα ρεπορτάζ έπεφταν στο κενό. Την κράτησαν αλλά την «πάγωσαν».


Παρόλ’ αυτά οφείλω να σας ευχαριστήσω για τα 8 χρόνια συνεργασίας και να πω ότι λυπάμαι που τελειώνει τόσο άδοξα. Ελπίζω τα σενάρια που μιλούν για «συρρίκνωση και απαξίωση» της εφημερίδας να μην επαληθευτούν και οι δικές μας απολύσεις να είναι οι τελευταίες."

Ευχαριστώ πολύ
Τάνια Μαρκουτσά
ΜΕΛΟΣ ΕΣΗΕΑ-Αρχισυντάκτρια Ειδικών Εκδόσεων-στήλη Σύγχρονη Ζωή στο καθημερινό Εθνος, Σύνταξη, επιμέλεια Εθνος on line



Share on Facebook