Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

"Δεν «πετά» το ILS;"


"Αποτελεί ένα από τα κορυφαία ζητήματα των τελευταίων ετών για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων η εγκατάσταση του συστήματος ILS, που θα διευκολύνει την προσέγγιση των αεροσκαφών, όμως κανείς δε μπορεί να πει με σαφήνεια ακόμη και σήμερα εάν και όσο είναι βέβαιη η εγκατάστασή του, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης του αεροδρομίου.Το θέμα απασχολεί την τοπική κοινωνία εδώ και χρόνια, καθώς οι κατά καιρούς δηλώσεις στελεχών της ΥΠΑ έστω κι αν πολλές φορές συγκρούονταν μεταξύ τους, είχαν έναν κοινό παρονομαστή για το φαινόμενο της ακύρωσης πολλών πτήσεων προς τα Γιάννινα, εξαιτίας...

των καιρικών συνθηκών και της επικινδυνότητας που αυτές δημιουργούν.Ακόμη και σήμερα όμως, η υπόθεση βρίσκεται στον αέρα, και η ΥΠΑ καλείται να απαντήσει υπεύθυνα και να επιλέξει μεταξύ δύο προτάσεων που έχει ήδη στα χέρια της. Η μία είναι η πρόταση της Περιφέρειας για την εγκατάσταση του ILS, με την διαφοροποίηση όμως, να εξεταστεί η «μετατόπιση» του διαδρόμου προς την Ελεούσα, προκειμένου να μεγαλώσει το αποκαλούμενο «κατώφλι» από το οποίο θα ξεκινά η περιοχή, στην οποία δε μπορεί να υπάρξει κανενός είδους κτίσμα.Πριν από μερικούς μήνες, κατά τη συζήτηση της πρότασης αυτής, προέκυψε, ότι για να εγκατασταθεί το ILS, θα έπρεπε να διαμορφωθούν νέοι όροι δόμησης στην περιοχή που γειτνιάζει με το αεροδρόμιο ή ακόμη και να γκρεμιστούν μερικά οικήματα(!). Το ενδεχόμενο αυτό φρέναρε την όλη διαδικασία και άρχισαν να εξετάζονται άλλες λύσεις, όπως αυτή της «μετατόπισης» του διαδρόμου προσγείωσης προς την Ελεούσα.Η δεύτερη εναλλακτική (G-BASS) που έχει στα χέρια της η ΥΠΑ, αναφέρεται στην τοποθέτηση ενός νέου συστήματος, παρεμφερούς με το ILS, το οποίο όμως δεν έχει χρησιμοποιηθεί σε κανένα άλλο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, παρά μόνο χρησιμοποιείται στη Γαλλία. Πρόκειται για ένα σύστημα που θα απαλλάξει μεν την ΥΠΑ από το βραχνά των οικοδομικών λεπτομερειών που αναφέρονται πιο πάνω, είναι όμως περισσότερο δαπανηρό ως προς την εγκατάστασή του, όχι στο αεροδρόμιο, αλλά στα αεροσκάφη. Αεροσκάφη μικρού τύπου, όπως τα ελικοφόρα για παράδειγμα, που προσεγγίζουν το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων θεωρείται απίθανο να προχωρήσουν στην εγκατάσταση του νέου συστήματος.

Παραδίδεται προς χρήση η πίστα
Στο άλλο μέτωπο αυτό των εξελισσόμενων εργασιών, αυτές συνεχίζονται με σχετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς, και εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να «πέσει» άσφαλτος και να παραδοθεί η νέα πίστα, στην οποία θα μπορούν να σταθμεύουν μέχρι και 5 αεροσκάφη.Ουσιαστικά, υπολείπεται ακόμη το τμήμα που συνδέει το χώρο στάθμευσης των αεροσκαφών με τον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης.Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση πάντως των υπόλοιπων εργασιών και ειδικότερα αυτών των νέων εγκαταστάσεων, το νέο κτιριακό συγκρότημα δηλαδή, που θα είναι συνολικού εμβαδού 10 χιλ. τ.μ.Από τη στιγμή, που η πρώτη πρόταση προς ένταξη στη μελέτη, η οποία προέβλεπε μεταξύ άλλων και το γκρέμισμα του υφιστάμενου κτιρίου, απορρίφθηκε, το στοίχημα είναι πως θα λειτουργήσει όσο γίνεται καλύτερα το νέο κτίριο.Ήδη έχουν κατατεθεί και εξετάζονται σημαντικές και πρωτότυπες προτάσεις για την αξιοποίηση μέρους των προβλεπόμενων εγκαταστάσεων που θα δημιουργηθούν και οι οποίες περιλαμβάνουν ακόμη και ξεχωριστό χώρο φύλαξης αποσκευών, αλλά και meeting room για VIPS, πρόταση που κατατέθηκε από εκπροσώπους της κοινοπραξίας, που έχει αναλάβει την κατασκευή της Ιόνιας Οδού!
Του Αλέκου Παπαδόπουλου
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"

Share on Facebook