"Το παρακάτω κείμενο το έχω δανεισθεί από παλιότερο κείμενο που ανάρτησε φίλος
αναγνώστης και χάρης την βοήθειά του κατάφερα και αντικατέστησα ελαττωματική συσκευή
Σας παραθέτω ένα μέρος του κειμένου για να... μην μακρηγορώ και σας κουράζω
ορίστε λοιπόν βάση αστικού κώδικα τα παρακάτω:
"Αν το προϊόν έχει «εγγύηση» σε ποιον πρέπει να απευθυνθώ;
Την εγγύηση συνήθως την παρέχουν οι κατασκευαστές των προϊόντων, πχ. η sony,
η delonghi, η apple κλπ. Υπάρχει η παρανόηση πως αν ο κατασκευαστής μας
παρέχει εγγύηση, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε σε αυτόν, και όχι στο
κατάστημα αγοράς. Αυτό είναι λάθος! Στην πραγματικότητα, η εγγύηση του
κατασκευαστή λειτουργεί συμπληρωματικά, δηλαδή αποκτάτε ένα είδος «διπλής
προστασίας»: έχετε το «δικαίωμα επιλογής» μεταξύ περισσότερων επιχειρήσεων
που είναι και οι δύο υποχρεωμένες να επισκευάσουν το προϊόν.
Ας πάρουμε το παράδειγμα με την ελαττωματική τηλεόραση Sony που αγοράσατε
από τον Κωτσόβολο.. Έστω ότι ένα μήνα μετά την αγορά, η τηλεόραση δε
λειτουργεί. Επιστρέφετε στον Κωτσόβολο και απαιτείτε να διορθώσουν την
τηλεόραση, χωρίς να σας χρεώσουν τίποτα.
Αν σας παραπέμψουν στη Sony, εξηγείστε ευγενικά πως ο νόμος υποχρεώνει τον
πωλητή, δηλαδή τον Κωτσόβολο, να διορθώσει το ελάττωμα. Το αν η Sony παρέχει
μία έξτρα εγγύηση είναι θέμα άσχετο και απλά καθιστά εσάς πιο
εξασφαλισμένους.. Δεν αναιρεί τη νομική υποχρέωση του Κωτσόβολου να
διορθώσει το ελάττωμα! Aρα, αν θέλει o Κωτσόβολος να κάνει χρήση της
εγγύησης της Sony, μπορεί με δικά του έξοδα να στείλει την τηλεόραση στην
αντιπροσωπεία της Sony. Εσείς, πάντως, δεν οφείλετε να πληρώσετε τίποτα
απολύτως!Οπότε με την ίδια λογική αγαπητέ φίλε μου το ίδιο ισχύει και για την
vodafone, την wind, την cosmote και γενικά οποιαδήποτε άλλη εταιρεία σε
οποιαδήποτε κατάστημά.
Μέσα σε πόσο χρόνο πρέπει να ασκήσω αυτά τα δικαιώματα;
Στο σημείο αυτό υπάρχουν ίσως οι μεγαλύτερες παρανοήσεις. Ο νόμος δίνει
προθεσμία 2 χρόνια για να ασκήσετε όλα τα παραπάνω δικαιώματα. Αυτό σημαίνει
πως από το νόμο έχετε εγγύηση απέναντι στο κατάστημα αγοράς για δύο χρόνια!
Πολλά καταστήματα εκμεταλλεύονται την άγνοια των πολιτών και θέτουν διάφορες
προθεσμίες που τους...συμφέρουν και οι οποίες είναι τελείως παράνομες.
Πχ.«εγγύηση μόνο για ένα χρόνο», «επιστροφή του προϊόντος μέσα σε 14 μέρες
για να σας το αντικαταστήσουμε» κλπ.. Αν το κατάστημα ισχυρισθεί κάτι
τέτοιο, με ψυχραιμία εξηγείστε πως ο νόμος σας παρέχει τα δικαιώματα για δύο
χρόνια και απειλείστε να τους καταγγείλετε.
Tηλέφωνα για πιθανές καταγγελίες:
Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτή 210 3632443
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης) 1520
Ένωση Καταναλωτών-Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) 210 3304444 & 2310 257776">>
Οπότε μην παραμυθιάζετε μερικοί ότι δεν φέρει ευθύνη η εταιρεία που πουλάει το προϊόν
Σταματήστε να λέτε σαχλαμάρες, να παραμυθιάζετε τον κόσμο και να τον απροσανατολίζετε
επειδή κάποιοι από εσάς δεν ξέρετε που πάνε τα 4 και με βάση την άγνοιά σας παρασέρνετε
και τους υπόλοιπους...Μάθετε τα δικαιώματα σας έκτος αν σας αρέσει να σας κοροϊδεύουν και
να χάνετε τα λεφτά σας και να τους λέτε και συγνώμη που σας ενόχλησα και ευχαριστώ που
σας θεωρούν και χαζούς...
καλό ξημέρωμα σε όλους"
ANAΓΝΩΣΤΗΣ
Share on Facebook