Κυριακή 13 Ιουνίου 2010

"Η αλαζονεία των Πολυτεχνείων"


"Αφορμή για αυτό το email είναι τα πρόσφατα δημοσιεύματα σε γνωστά blogs σχετικά με την εγκυρότητα των Master αλλά και την 15η Σύνοδο των Πρυτάνεων. Θέλω να... θέσω την άποψη μου για όλα όσα συμβαίνουν εδώ και χρόνια εις βάρος χιλιάδων αποφοίτων από καταξιωμένα ΑΕΙ και ΤΕΙ του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Αρχικά να θίξω την μελέτη της EΠΕ σχετικά με την πληρότητα σπουδών Πληροφορικής. ( http://review.epe.org.gr και τα αποτελέσματα στο http://review.epe.org.gr/doc.php?q=5&d=al ). Θα μου πείτε τι σχέση έχει η μελέτη Πληροφορικής με τα Master. Ακολουθήστε λίγο τον συνειρμό των σκέψεων μου και θα καταλάβατε. Η εν λόγω μελέτη είναι βασισμένη στο πρόγραμμα σπουδών που προτείνει η ACM και η IEEE και είναι η μοναδική στην Ελλάδα. Δείχνει ότι τα περισσότερα τμήματα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών στερούνται βασικών μαθημάτων Πληροφορικής και ως εκ τούτου δεν νοούνται ότι διδάσκουν σωστά το αντικείμενο. Μόνο 2 κατευθύνσεις εξ αυτών καταφέρνουν και διδάξουν οριακά την Πληροφορική 1) ΕΜΠ-ΗΜΜΥ-Πληροφορικής 2) ΑΠΘ-ΗΜΜΥ-κατεύθυνση Ηλεκτρονικών και Υπολογιστών.

Τα προγράμματα σπουδών των πολυτεχνείων HMMY είναι υπέρογκα και καλύπτουν πολλές θέσεις μελών ΔΕΠ που σημαίνουν άμεσα την φορολόγηση μας. Ενδεικτικά στο ΕΜΠ-ΗΜΜΥ υπάρχουν 150 μαθήματα μεταξύ αυτών Μαθηματικά, Φυσικής, Ηλεκτρολογίας, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνίας, Ενέργειας, Μηχανολογίας. Ο φοιτητής οφείλει να παρακολουθήσει ένα από τους 4 τομείς που υπάρχουν

1ος) Ενέργεια,

2ος) Πληροφορική,

3ος )Επικοινωνίες,

4ος)Ηλεκτρονικής

Το πτυχίο που θα πάρει θα του δίνει την δυνατότητα να ΜΠΟΡΕΙ να ασκηθεί και στα 4 αντικείμενα (!) λες και τα διδάχθηκε και τα 150 μαθήματα.

Σε αντίθεση με ένα Φυσικό που κάνει 4 έτη ΦΥΣΙΚΗΣ και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να ασκηθεί ή να έχει δικαίωμα πχ σε Ενεργειακές Μελέτες. Το παράδοξο είναι ότι ο Φυσικός έχει πολλές φορές πολλά περισσότερα μαθήματα σχετικά με το αντικείμενο της Ενέργειας από ένα απόφοιτο ΕΜΠ-ΗΜΜΥ του τομέα Πληροφορικής. Ο απόφοιτος όμως Ηλεκτρολόγος Μηχανικός τομέα Πληροφορικής ΜΠΟΡΕΙ, μεταξύ άλλων, να απολαμβάνει το δικαίωμα ενεργειακής μελέτης, μελέτης ηλεκτρολογικής, μελέτης τηλεπικοινωνιών, ηλεκτρομηχανολογικής κ.α που μεταφράζονται σε υπογραφές και χρήματα.

Είναι πολύ άτιμο: ένα τμήμα μπορεί και θεραπεύει 10 επιστημονικά αντικείμενα και αποδίδει τίτλους και επαγγελματικά δικαιώματα: Φυσικής, Πληροφορικής, Ηλεκτρολογίας, Τηλεπικοινωνίας, Μηχανολογίας και Ενέργειας ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ. Αν αυτό δεν είναι αντισυνταγματικό τι είναι; Άνιση μεταχείριση των αποφοίτων. Αυτό το καθεστώς-πόρνη με το οποίο πόρνευσαν ΤΕΕ, Πολυτεχνεία και οι κυβερνήσεις που έχουν περάσει. Ένα καθεστώς που δημιουργεί ταξικότητες που ξεκινούν από τις πανελλήνιες λες και ένα Πανεπιστήμιο των 11000 μορίων είναι υποδεέστερο από τις Πανελλήνιες. Από την μια φοιτητές με 4 καθαρά έτη σπουδών σε ένα αντικείμενο χωρίς δικαιώματα και από την άλλη υπερεπιστήμονες – υπερμηχανικοί –υπερξερόλες που κάνουν τα πάντα, με την δικαιολογία των 19000 μορίων. Μια λογική που συνεπάγει ότι ο επιστήμονας του Παιδαγωγικού (βάση μορίων πανελλαδικών) είναι και γιατρός και δικηγόρος και ότι άλλο .


Το δίκαιο θα ήταν ο απόφοιτος πολυτεχνικών σχολών να παίρνει δίπλωμα μόνο σε μια ειδικότητα. Ζούμε στο 2010 και ακόμα και στο Berkeley και στο MIT που έχουν ενώσει τις σχολές Πληροφορικής με Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς το πτυχίο έχει ΜΙΑ κατεύθυνση και δεν παίρνει δικαίωμα για όλα.

Επίσης σε ένα απόφοιτο ΗΜΜΥ δίνεται η δυνατότητα να λάβει μέρος στον ΑΣΕΠ καθηγητών και σαν ΠΕ19 και σαν ΠΕ17. Πάλι αντισυνταγματικό και άνιση μεταχείριση των αποφοίτων. Η έπαρση του ΤΕΕ και των Πολυτεχνείων είναι αδικαιολόγητη αφού ισχυρίζονται ότι και πολλές ειδικότητες μπορούν να έχουν με ένα μόνο πτυχίο αλλά και να είναι ταυτόχρονα παιδαγωγοί-εκπαιδευτές σε 2 ΠΕ. Έλεος ! Το δίκαιο θα ήταν να υπάρχει συγκεκριμένος κύκλος που θα βγάζει μόνο παιδαγωγούς ΗΜΜΥ, όπως προτείνεται από το νέο πολυνομοσχέδιο.

Διάβασα με υπομονή όλη την καταγγελία που έγινε από την Ένωση Πληροφορικών και νομίζω ότι συμφωνώ στο ότι δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο στήριξης για την ισότητα αυτή. Αν μη τι άλλο, η επιχειρηματολογία είναι στηριγμένη σε έγγραφο προκήρυξης (!) του 1978 και όχι σε κάποιον νόμο η προεδρικό διάταγμα. Αν το ΥπΕΠΘ δεχόταν αυτή την διάκριση θα σήμαινε ότι καταργείται κάθε έννοια ακαδημαϊκότητας αφού δεν υπάρχουν διακριτοί κύκλοι σε ένα πρόγραμμα σπουδών. Έτσι όπως τα σκέφτηκε το ΤΕΕ και τα Πολυτεχνεία θα μπορούν και τα υπόλοιπα ΑΕΙ να πουν ότι αφού στην Αγγλία 3+1 έτη = BSc και MSc
τότε και στην Ελλάδα 4 έτη = BSc και MSc.
Και οι γιατροί θα έλεγαν 3+1+2 =BSc+MSc+PhD .

Ας σοβαρευτούμε. Το δίκαιο θα ήταν 2 διακριτοί κύκλοι σπουδών: ένας κύκλος 4 ετών προπτυχιακού και ένα κύκλος 1 έτους μεταπτυχιακού. Ας μην ξεχνάμε ότι η επιλογή για MSc πρέπει να γίνεται και με άλλα κριτήρια και δεν αποτελεί πάντα φυσική συνέχεια από προπτυχιακό (βλ. συμμετοχές σε συνέδρια, συγγραφή papers, ερευνητική δραστηριότητα κ.α) αλλά ούτε είναι για όλους, κάτι το οποίο οφείλει να κριθεί πρώτα από την ακαδημαϊκή κοινότητα με την επιλογή του υποψηφίου.

Επίσης στo αποδεικτικο Μαστερ τα Πολυτεχνεια μιλάνε για ECTS όταν τα ιδια δεν τα ECTS των φοιτητών που κάνουν κατατακτήριες στις σχολές τους ή στα μεταπτυχιακά τους και τους υποχρεώνουν να παρακολουθήσουν εξτρά μαθήματα. Με την λογική των ECTS κάθε Φυσικός θα έπρεπε με 2 χρόνια μαξιμουμ να παίρνει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού και κάθε Πληροφορικός ΤΕΙ ή ΑΕΙ θα έπρεπε με 1 έτος να έπαιρνε πτυχίο Ηλεκτρολόγου και κάθε Ηλεκτρονικός ΤΕΙ με 2 χρόνια πτυχίο Ηλεκτρολόγου. Τελικά το δέχονται ή όχι το ECTS τα πολυτεχνεία και ποιοι άραγε τους καλύπτουν;

Επειδή θέλω να πιστεύω ότι ζούμε σε κράτος ισοπολιτείας αν ακούει κάποιος αρμόδιος ας μεριμνήσει

Α) για να αρθεί η αδικία των πολλαπλών ειδικοτήτων των αποφοίτων ΗΜΜΥ αφού είναι αντισυνταγματική

Β) για να αρθεί η αδικία των πολλαπλών ΠΕ που έχουν οι ΗΜΜΥ (ΠΕ Πληροφορικής και ΠΕ Ηλεκτρονικής) που έχουν σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ αφού είναι αντισυνταγματική

Γ) για να σπάσει το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνείων σε 4 έτη και να δημιουργηθεί ξεχωριστός μεταπτυχιακός κύκλος ώστε να μην αισθάνονται αδικημένοι, στον οποίο να περνάνε και οι ίδιοι αλλά και άλλοι φοιτητές με δίκαιη ποσόστωση

Δ) για να αλλάξουν καθεστώς οι κατατακτήριες και να δίνεται η δυνατότητα σε ένα φοιτητή που κάνει κατατακτήριες πχ από Χημικό στους Χημικούς Μηχανικούς να παίρνει πτυχιο βάσει ECTS με 1-2 παραπάνω έτη (και όχι με άλλα 5 όπως ισχύει τώρα)

Ε) Υπάρχει θέμα παρανομίας με το eΤΕΕ. Το παράρτημα του ΤΕΕ είναι παράνομο και πρέπει να αποδωθούν ευθύνες. Υπάρχει καταγγελία εδώ http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=336 και εδώ http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=370

Με τις ευχές μου για ΔΙΚΑΙΗ Ελλάδα και όχι για κοντόφθαλμο συμφέρον"
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ


Share on Facebook