"Μέσα στον Ιούλιο αναμένονται εξελίξεις στην υπόθεση του λιμανιού του νότου, καθώς η κυβέρνηση θα ανοίξει τα χαρτιά της, συνυπολογίζοντας τα νέα δεδομένα,... κυρίως οικονομικά, τα οποία «υπαγορεύουν» πλέον, σε πολλές περιπτώσεις, τις κινήσεις της.
Την ίδια ώρα, οι τοπικές κοινωνίες στη Μεσαρά, και ειδικότερα το Τυμπάκι, αλλά και η περιοχή της Αγίας Γαλήνης στο Ρέθυμνο βρίσκονται σε ετοιμότητα. Αναμένουν τις συνθήκες, τους νέους όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες το θέμα του λιμανιού του νότου θα ξαναέρθει στην επικαιρότητα. Εως τώρα, οι αντιδράσεις από τους κατοίκους και τις οργανώσεις πολιτών ήταν οξείες και είχαν ως αποτέλεσμα να παγώσει ο σχεδιασμός. Ενας σχεδιασμός ο οποίος ξεκίνησε από τον πρώην υπουργό εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη επί κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Στις 7 Ιουλίου
Οπως σημειώνει στην «Τ» ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Γιάννης Μπρας, η διοίκηση αναμένει την έλευση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Γιώργου Βλάχου, ο οποίος θα παραστεί στη γενική συνέλευση του ΟΛΗ στις 7 Ιουλίου. Στο πλαίσιο αυτής, ο κ. Βλάχος αναμένεται να τοποθετηθεί επί του θέματος και να αποκαλύψει τις προθέσεις της κυβέρνησης
Οι επενδυτές
Εν τω μεταξύ, στα νέα δεδομένα συμπεριλαμβάνονται και οι επαναδιαπραγματεύσεις της Cosco με την κυβέρνηση για τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά αλλά και το ενδιαφέρον των εκπροσώπων του κινέζικου κολοσσού για «επιρροή» σε περιφερειακά λιμάνια.
Η οικονομική κατάσταση της χώρας, το ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές - η «Τ» έχει ήδη γράψει για το ενδιαφέρον από την Λιβύη- και κυρίως η πολιτική που θα πρέπει να χαραχθεί από την κυβέρνηση για τη διαχείριση και τη διοίκηση των λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας διαμορφώνουν το πλαίσιο, στο οποίο θα εξεταστεί και το λιμάνι του νότου.
Σε ετοιμότητα
Την ίδια στιγμή, οι τοπικές κοινωνίες στη Μεσαρά παρακολουθούν τις εξελίξεις και επαναλαμβάνουν ότι η όποια αξιοποίηση θα πρέπει να στηριχθεί σε αξιόπιστες μελέτες τόσο οικονομοτεχνικές όσο και περιβαλλοντικές και ανθρωπογεωγραφικές.
Εάν επιλεχθεί, στην παρούσα φάση, να προωθηθεί το θέμα του λιμανιού του νότου, σύμφωνα με πληροφορίες, θεωρείται βέβαιο ότι, εκτός από το διαμετακομιστικό κέντρο, θα προταθεί και η κατασκευή υποδομών για να στηρίξουν την επιβατηγό ακτοπλοΐα. Οι «μικτές» χρήσεις στο λιμάνι αποτελούν την κύρια διαφοροποίηση από τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος προέβλεπε αρχικά μόνο υποδομές για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων. Σχεδιασμός ο οποίος είχε συναντήσει τη σφοδρή άρνηση των φορέων της περιοχής.
Οι απόψεις
Πάντως, και αυτή η προοπτική φάνηκε κατά το παρελθόν και εξακολουθεί να φαίνεται διχαστική. Ομάδες ατόμων υποστηρίζουν ότι αυτός ο σχεδιασμός θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακός βατήρας για την περιοχή, ιδιαίτερα στο σημερινό οικονομικό περιβάλλον, και ότι θα εξασφαλισθούν νέες θέσεις εργασίες. Στον αντίποδα υπάρχουν και εκείνοι που εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για το είδος της τουριστικής κίνησης που θα αναπτυχθεί και ζητούν λεπτομέρειες για τον τρόπο που θα γίνει αυτό, την ίδια στιγμή που σημειώνουν ότι η δημιουργία διαμετακομιστιστού σταθμού θα δημιουργήσει σταδιακά ένα γιγάντιο «γκέτο». Συμπληρώνουν, δε, ότι στο «βωμό» της οικονομικής κρίσης δεν θα πρέπει να δοθεί «γη και ύδωρ»…
«Για να προχωρήσουμε, θα πρέπει υπάρχει η συμπόρευση, η σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών και αυτά είναι αυτονόητα, δεν χρειάζεται να τα πω» λέει με έμφαση στην «Τ» ο κ. Μπράς. Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φωνές από τη Μεσαρά που διαμαρτύρονται και εκφράζουν τη δυσπιστία τους εξαιτίας της ελλειμματικής ενημέρωσης που είχε παρατηρηθεί κατά το παρελθόν γύρω από τις εξελίξεις για το λιμάνι.
Βαρόμετρο στις εξελίξεις για το λιμάνι του νότου αναμένεται να αποτελέσει το συνέδριο, που θα πραγματοποιηθεί το 1ο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου από το Εθνικό Κέντρο Ανάπτυξης Λιμένων και στο οποίο θα καθοριστεί η γενικότερη πολιτική της χώρας μας για τη διαχείριση των λιμανιών."
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Share on Facebook